Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch! Minns för två år sedan när jag plötsligt kände en nästan golfbollstor knöl i mitt ena bröst. Först fick jag vänta två veckor på att få den undersökt med läkarkoll. Det konstaterades att jag behövde undersökas vidare samt planerades för en operation några månader längre fram. Sedan tog det 12 veckor innan jag fick komma på mammografi och ultraljud och provtagning. Tack och lov visade det sig då bara vara en cysta som kunde tömmas direkt. Men att behöva vänta så många månader var vidrigt.

Men fy så jobbigt! Själv upptäckte jag en knöl på tisdagskvällen, ringde VC på onsdag morgon och fick en tid onsdag eftermiddag. Fick en remiss direkt och kunde boka en tid på torsdagen för mammografi. Där kunde de konstatera att det var en ofarlig knuta. Hemskt att du behövde vänta så länge!
 
Alltså, min kollega. Man hinner säga god morgon och sen hinner hon plöja igenom när hennes dotter var sjuk som barn och hennes exman skällde ut läkaren och när hon var au pair i USA och nästan höll på att dö en av överdos droger som hon fått i sig av misstag när hon käkade brownies. Aaaaaaaalright... ska nog jobba vidare nu 😅
 
Men fy så jobbigt! Själv upptäckte jag en knöl på tisdagskvällen, ringde VC på onsdag morgon och fick en tid onsdag eftermiddag. Fick en remiss direkt och kunde boka en tid på torsdagen för mammografi. Där kunde de konstatera att det var en ofarlig knuta. Hemskt att du behövde vänta så länge!
Ja jag tyckte att det var helt oacceptabelt egentligen! Skönt att höra att det gick så snabbt för dig i alla fall.
 
De som hanterar vår post kom nyss med 3 kilo kola 🤩
Skrev till kollegans som ska vara på plats nästa vecka att jag ska försöka spara några till hen :D

Perfekt för min utmattade hjärna och kropp. I natt hoppas jag verkligen att jag får sova ordentligt.
 
Känner mig både helt slut i huvudet och lite fylld med energi efter möte med min handledare, samtal om högt och lågt och så lite om min uppsats som hen verkar väldigt nöjd med så här långt. :) Saknar lite grupphandledning då man kan få fleras synpunkter på ens uppsats men samtidigt känns det som om det här ger mer tid med handledaren.
 
Alltså, min kollega. Man hinner säga god morgon och sen hinner hon plöja igenom när hennes dotter var sjuk som barn och hennes exman skällde ut läkaren och när hon var au pair i USA och nästan höll på att dö en av överdos droger som hon fått i sig av misstag när hon käkade brownies. Aaaaaaaalright... ska nog jobba vidare nu 😅

Är det med eller utan kaffe? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 353
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
740
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ny sadel, ont
  • Allt känns hopplöst…

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp