Allt fler män skyller på sömn och frias för sexbrott

QueenLilith

Trådstartare
462745762_3494511967360565_7283766536369291753_n.jpg


Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget?
Dom använder det ju för att komma undan och ser att det fungerar.
 
462745762_3494511967360565_7283766536369291753_n.jpg


Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget?
Dom använder det ju för att komma undan och ser att det fungerar.
För fan i helvetet. Inget uppsåt väljer man att medvetet sova hos någon när man sprungit runt å påstått att man har sexsomni och undvikit påhöljningar av sitt beteende så har man uppsåt man har medvetet valt att sova hos någon som sa att hon inte ville ha sex å då medvetet valt att kunna råka ha sex med personen i sömnen. det är ett medvetet val!

Inte för att jag tror på fem öre att han lider av åkomman.
 
För fan i helvetet. Inget uppsåt väljer man att medvetet sova hos någon när man sprungit runt å påstått att man har sexsomni och undvikit påhöljningar av sitt beteende så har man uppsåt man har medvetet valt att sova hos någon som sa att hon inte ville ha sex å då medvetet valt att kunna råka ha sex med personen i sömnen. det är ett medvetet val!

Inte för att jag tror på fem öre att han lider av åkomman.
Nej men precis. Hur vanlig är den åkomman egentligen? 1 på 1.000.000 eller vad kan det vara?
 
462745762_3494511967360565_7283766536369291753_n.jpg


Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget?
Dom använder det ju för att komma undan och ser att det fungerar.
Alltså - jag tycker det är gräsligt. Varenda våldtäkt är vidrig. Men rekordmånga - jämfört med vad?

Plus att jag undrar över källmaterialet. Hur stor procent av våldtäkterna sker när man sover? OK att våldtäkterna är vanligast där parterna känner varann. Men i sömnen?
Men OK många klickar säkert....
 
Problemet är inte hur många som frias idag, utan att män ser att det fungerar och därför kommer allt fler att åberopa det i framtiden.
Precis. I den artikel jag länkat ovan har ne man friats flera gånger. Desutssom tror jag inte ett dugg på av någon av dom har friats faktiskt har sjukdomen. 🤷‍♀️ jag tror det är lögn rakt av. Och varför skall den möjligheten med att våldta någon i "sömnen" ses som en giltigt anledning att frias? Är ju sjukt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 933
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 996
Senast: Hazel
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 161
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 434
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp