Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hungrig och otroligt trött, stavar som en kratta och känner mig väldigt blä.
Vet inte riktigt hur jag ska överleva dagen, är det rimligt att gå och köpa lussebulle på pressbyrån trots att de lussebullarna egentligen inte är särskilt lussebullegoda?
 
Lycka är att se sin lilla sjukling äta hö med kompisarna. Charlie är den trefärgade. I förgrunden syns Vilma, och under pallen Sonja.
trion.webp
 
En gammal elev till mig bakar gudomligt armeniskt tunnbröd. Hon har bakat på kosläpp och andra evenemang i byn. Hon fick kontakter här efter att ha gjort praktik hos en bonde. Men det var bonden som lärde sig mest tror jag. Att göra yoghurt och att baka.
Fast kvinnan tyckte det var mesigt att bara baka på 5 kilo mjöl. Hemma hade hon alltid bakat på 50 kilo :D

Nu har sonen fått möjlighet att hålla till i ett bageri på orten och de har startat företag med mammas bröd. Ett Hemköp säljer brödet.
Jag var in och köpte ett par paket och de sa i kassan att brödet är populärt. :heart

Jag blir så varm i hjärtat. Den här kvinnan är fantastisk och har det största hjärta man kan tänka sig. Hon var bonde i hemlandet och hamnade i lägenhet här med sin familj. Men har lyckats att hitta en väg till företagande.
Nu ska jag njuta bröd!
 
Verkar skita sig totalt i dag igen med tusen grejer.
Evakuering av studenter pga läcka, hitta någonstans för dem att vara trots att det inte finns någonstans jag kan stoppa dem, läcka i toalett, bilder ska laddas upp, har haft besök av 17 studenter i dag som ville ha hjälp (vanligtvis är det 1-3 per dag), accessystemet har klappat ihop igen, fönstren i entrén som ska öppnas och stängas enligt någon givare är trasiga så det är svinkallt och regnar in, en lärare kom in med ett trasigt bord och typ "jag måste ha ett nytt i morgon!" men det finns inga bord, internet är trasigt och jag måste laga det, lärares dator har fått virus så jag måste ordna med det, och det ringer stup i kvarten.

Vetefan om jag får ihop allt det här i dag. Är inte lätt att vara receptionist, webbansvarig, vaktmästare, IT, och administratör samtidigt. Vill att dagen ska ta sluuuuuuut :arghh:
 
Nu har jag och sambo bokat hotellvistelse för nyårsafton. Det blir afternoon tea med champagne, en långpromenad runt Djurgården på eftermiddagen, sedan nyårssupé med 6 rätter och vid midnatt knackar de på rumsdörren och lämnar över en liten bricka med godsaker inför tolvslaget. Det ska bli så härligt, jag känner verkligen att jag vill fira in det nya året ordentligt. Jag brukar inte bry mig så värst om nyårsafton men efter det här året känns det plötsligt viktigt att få avrunda på ett bra sätt, och skåla in det nya året i nyårsblåsa 🥂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 347
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
739
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Allt känns hopplöst…
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp