Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha! Hittade en hudkräm från rituals som blev kvarglömd någon gång i lägenheten.
Luktar jättegott men möjligen lite feminint, struntar i det. Funkar fantastiskt.
Men efter jag har använt den och den har sjunkit in lite så märker jag att det ser ut som jag har ett guldskimrande lager över ansikte och armar! Med ett tunt lager glitter!

Nå väl. man lär sig något nytt var dag och jag ska ändå inte ut idag så det spelar ingen roll.
 
Eftersom min tavla fortfarande var för kladdig för att måla på idag så har jag spenderat dagen med att städa husets källare.
Nu har jag slängt ihop enbouillabaisse med orimliga mängder saffran och unnar mig ett glas vin
 
Alltså vad i hela h:rage::arghh::meh::cautious::eek::devil:e!!

Sitter i soffan i godan ro och käkar, under mig låter det helt plötsligt som katten kräks.. Men nej.. Han bajsar!!!

Suck.. Aptiten borta..

Hör till saken är att det även låg bajs under dotterns säng när jag kom hem från jobbet.. Har aldrig hänt att han bajsat utanför lådan.

Känns som missen börjar protestera mot sin tillvaro här.. (jourhemskatt som bara varit här i 2,5 vecka)
 
Känns som missen börjar protestera mot sin tillvaro här.. (jourhemskatt som bara varit här i 2,5 vecka)

Jag tror inte på att katter gör sånt "i protest", utan tänker snarare stress eller annat. Katter är dels väldigt renliga, dels väldigt "territorial" och har behov av att revirmarkera med sin doft - ett behov som rimligen blir större hos en osäker katt.
Första åtgärden som jag skulle göra, är att ställa ut fler kattlådor. Om det inte redan står en låda där han bajsar, så ställ dit en så nära som möjligt. Kanske inte så kul men hellre det än golvet tänker jag.
 
Jag tror inte på att katter gör sånt "i protest", utan tänker snarare stress eller annat. Katter är dels väldigt renliga, dels väldigt "territorial" och har behov av att revirmarkera med sin doft - ett behov som rimligen blir större hos en osäker katt.
Första åtgärden som jag skulle göra, är att ställa ut fler kattlådor. Om det inte redan står en låda där han bajsar, så ställ dit en så nära som möjligt. Kanske inte så kul men hellre det än golvet tänker jag.


Det är en väldigt renlig katt, han har två lådor och båda var tomma vid tillfället.
Och ja han är jättestressad.
Han har inte kommit över stressen med flytten hit ännu, men det har blivit värre dom sista dagarna.
Vet faktiskt inte vad som kan ha påverkat honom så pass att det blivit värre nu.

Första åtgärden blev att stänga in honom i rummet där lådorna står (dotterns rum) för att det inte ska bli bajs på fler oönskade ställen.
 
Är väldigt trött helt plötsligt. Men jag gick till stan och hem med högt tempo, totalt 3 km. Det tog på krafterna. Fattar inte varför op:en var tvungen att ta 75% av min kondis också?
 
Sitter och försöker hitta information om jag kommer bli strypt av inlämningsstället om jag försöker skicka iväg 39 vadderade kuvert samtidigt eller ej... (Och nej, detta har inget med Secret Santa att göra :P )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp