Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20201208-161632_Chrome.webp

Den heter dobolilja sen 14 år @Soffan74
 
Beror knappast på namnet att den inte är så vanlig, antagligen har den även bytt namn om den finns ute i handeln.

Den heter tydligen dobolilja numera (sedan 2006) men är inte vanlig i handeln. Vill man ha en är Tradera nog enklast.

Sedan har jag full förståelse för att man inte hängt med att namnet ändrats... det är ju inte ofta man hänger på SKUD.
 
Jag måste ändå ge mig själv cred för att min sociala kompetens även klarar av digitala sammanhang. Jag har nämligen börjat märka på våra videomöten att två utav mina kollegors kroppsspråk och ansiktsuttryck inte följer vad som händer i mötet, de följer varandra :D Små subtila leenden. Så skriver en på sitt tangentbord, lutar sig sedan tillbaks. Den andre stirrar på skärmen och håller tillbaks ett leende. Gör sedan detsamma, och sådär håller det på. De har alltså en egen chatt igång vid sidan av mötet och kommunicerar med varandra genom blickar, som knappt syns om man inte följer dem båda mycket noggrant en stund. Så gulligt, jag tror de har en fling :D
 
Jag har en saffransglöggkväll i kväll. Igen. 🙈 Det är kaos på jobbet och just nu känner jag mig sämst på att hantera kaos.

Vad jag saknar mina kollegor! Kan sitta med luren i handen ibland men vet varken vem jag egentligen ska ringa (i många ärenden känns det som om jag hade velat prata med - eller bara kunnat få spontana inputs från - flera personer, gärna samtidigt) eller vad jag ska säga.

Det är tur att det inte är långt till soffan från hemmakontoret och att saffransglögg finns! Ska fortsätta titta på DES. (David Tennant!!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp