Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet, känns som det kommer gå trögt i dag 😴 denna vecka ska jag kombinera jobb och obligatoriska seminarium, tur jag har mycket att ta av från flexkontot:)
 
Jag känner mig helt off track. Jag har varit uppe sedan femtiden, varit ute och kört 14 mil (smått i onödan visade det sig, eftersom jag uppenbarligen är helt dum i huvudet ...) och nu är jag trött. Men istället är det hög tid att starta upp jobbdatorn. Jag ska bara sitta här i soffan en stund först. 🙈 Borde få i mig lite kaffe.
 
Snart dags för lunch, magen kurrar! Sen på rasten ska jag ta en promenad med hunden. Sååå grått och trist ute (vintern, vart fan är du?) men både jag och hunden behöver röra på oss och då slipper vi det i regn och mörker ikväll iallafall.
 
Dag ett av distansundervisning:

BFC3856F-20A5-4E20-A8E5-8C25942B536C.webp


Fick muta katterna med dreamis för att de skulle sitta fint bredvid datorn istället för på datorn. Det fungerade sådär (se bild) 😆

Ber så hemst mycket om ursäkt på förhand till mina klasskompisar. Om det kommer meddelanden i chatten som är helt oläsbara är det inte jag 😅
 
Verkar lugnt med näsan idag. Har litet rött märke annars syns inget (ännu).

Har beställt en julklapp till pappa (kom upp passande annons på FB).
Nu är det dags att äta något lunchaktigt innan jag ska åka in till jobbet några timmar och se om jag kan hitta något att göra där.
 
Hade en väldigt gnällig hund igår och kunde inte förstå vad som var fel.

Imorse hittade jag en hög på golvet på övervåningen. På morgonpromenaden satte han sig tre gånger. Alltså 4 toabesök innan kl 10.Han har haft magknip stackaren.

Roar mig med att försöka göra sovrummet till en någorlunda städad plats. Går segt. Står iofs i beskrivingen av allvarlig njursvikt att man har svårt att orka med vardagliga sysslor. Men hallå, lite bättre än såhär kan jag nog.
 
Har en flängdag idag, d v s jag ska flänga runt halva stan i massa olika ärenden.
Fick klämma in en tvättdag också för att barnets jultröja ska hinna bli ren och torr innan christmas jumper day på onsdag, gissa vad jag glömde lägga i tvättmaskinen 😅
jultröjan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 525
· Visningar
43 031
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp