Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grytbitar
Grovhackat rökt sidfläsk
Grovhackad lök
Vitlök, så många klyftor man vill ha.
Champinjoner
Tomatpuré
Osötad senap
Svartpeppar, jag hällde i hel.
Salt
Ett par buljongtärningar
Lagerblad
Enbär
Massor med timjan.
Morötter
Ska nog slänga i några kvistar färsk rosmarin.
Massor med vin.

Puttra under lock ett par timmar.
Slängde även i några av de sista körsbärstomaterna jag hade från i år.
 
Grytbitar
Grovhackat rökt sidfläsk
Grovhackad lök
Vitlök, så många klyftor man vill ha.
Champinjoner
Tomatpuré
Osötad senap
Svartpeppar, jag hällde i hel.
Salt
Ett par buljongtärningar
Lagerblad
Enbär
Massor med timjan.
Morötter
Ska nog slänga i några kvistar färsk rosmarin.
Massor med vin.

Puttra under lock ett par timmar.


Ungefar som jag gor... Sarskilt det dar med massor med vin. Jag har alltid minst en flaska vin som ar gott att dricka. Helst en mustig merlot, eller Cabernet Sauvignon (fast en cab blir oftast for dyr for grytan om den ska vara riktigt "mustig")
 
Behandlade storhästen med liniment igårkväll... händerna luktar fortfarande av det O_o

Och så testade jag att rida lille hästen in från hagen hela vägen in i boxen. Blev lite trav också. Bara för skojs skull och han är så lättsam så det gick bra :)
 
Jag maste vassa knivarna igen. Jag har nu ett plaster pa tva fingrar och en tumme. :arghh: Nar knivarna inte ar super vassa har jag en tendens att skara mig. :cautious: Jag forstar inte riktigt hur det gar till :confused: Det KAN handa att jag viftade runt lite med min "chefs knife" ... men jag hade inte ens drukit ett enda glas vin sa det borde inte gora att kniven attackerar mig.
 
Alltså igår 😂
Tog ju in alla hästar för att dom skulle få motionera lite och äta hö medan de andra jobbade. Jag började med shettisen och när jag kom tillbaka upp till stallet från ridbanan står boxdörren till ena islandshästen vidöppen och stalldörren var ju också öppen:nailbiting: Då hade jag tagit ut shettisen (dom två brukar dela box de ggr jag har alla inne och grejar med dom, går på lösdrift annars) och inte stängt om honom igen 🙈 Han stod när nöjt och åt hö han😂
 
Alltså igår 😂
Tog ju in alla hästar för att dom skulle få motionera lite och äta hö medan de andra jobbade. Jag började med shettisen och när jag kom tillbaka upp till stallet från ridbanan står boxdörren till ena islandshästen vidöppen och stalldörren var ju också öppen:nailbiting: Då hade jag tagit ut shettisen (dom två brukar dela box de ggr jag har alla inne och grejar med dom, går på lösdrift annars) och inte stängt om honom igen 🙈 Han stod när nöjt och åt hö han😂
Jag var på ridläger på ridskolan för många år sedan, då stod en ponny kvar i spiltan över natten utan att sitta fast O_o
 
Jag var på ridläger på ridskolan för många år sedan, då stod en ponny kvar i spiltan över natten utan att sitta fast O_o
Jag var på meeting för några år sen, kom in i stallet där vi som tävlade hade hyrt box. Reagerade på att en boxdörr var öppen, men tänkte att ägarna nog var inne i boxen. Pysslade på med min häst en stund, men reagerade på att det var så tyst i stallet. Gick till den öppna boxen. Ingen där, förutom hästen som stod där så snällt. :laugh:
 
Lyssnar på radiokalendern och ska kolla tvkalendern sen. I dag måste jag till jobbet några timmar, ska försöka undvika att åka kommunalt så mycket jag kan men med 8km dit och sen 22km tillbaka och ridskolepackning i ryggan tror jag inte jag mäktar med eller hinner gå hela vägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 525
· Visningar
43 031
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp