Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glögg hade suttit fint just nu.....

COOP har inte Dufvenskroks i år av någon anledning så jag måste ragga den på nån annan affär
Saknar min Choklad Chili
 
Stannade till vid hagen och direkt kom min älskade pålla fram till staketet, även hennes goa hagkompis kom fram han med 🥰. Efter boxen var fixad och jag hade ätit tacolunch blev det en härlig adventsritt :). Trist utan snö men bjällrorna höjde stämningen :love:.

Hemma blev det julmysigt med andra ljuset tänt till middagen och strax ska jag kliva upp ur badbaljan och vi lägga oss I renbäddad säng :love:.
 
Mitt tyngdtäcke väger drygt 9 kg. Jag gör också som @Masqueradee beskrev. Det är lättare om det finns hål i hörnen på påslakanet, men det funkar ändå.....
Det är inte själva vikten i sig utan mer volymen och bollarna som far runt samtidigt. Tycker det är nog svårt med ett vanligt lakan. Skulle inte ge mig på ett internationellt sådant. Kan säga att det är en jäkla procedur varje gång jag byter lakan har liksom extra allt i sängen och det måste vara på ett visst sätt :o
 
Nu ska jag borsta tänderna och sen lägga mig i sängen. Imorgon är det jobb igen: klienthandläggare för sjunde passet i rad. Hoppas att det inte har varit alltför många häktningar i helgen! (Känns tyvärr orimligt med tanke på hur många anhållna det var i fredags :cautious: )
 
Ont i huvudet och i ansiktet. Lyckades smälla upp bildörren rakt på näsan så att det knastrade och ögonen började tåras, när jag skulle åka hem nu på kvällen. :(
Hållet tummarna för att det inte blir några större blåmärken mm av det hela.

Nu blir det avrundning av dagen och sen läggdags.
 
Grytbitar
Grovhackat rökt sidfläsk
Grovhackad lök
Vitlök, så många klyftor man vill ha.
Champinjoner
Tomatpuré
Osötad senap
Svartpeppar, jag hällde i hel.
Salt
Ett par buljongtärningar
Lagerblad
Enbär
Massor med timjan.
Morötter
Ska nog slänga i några kvistar färsk rosmarin.
Massor med vin.

Puttra under lock ett par timmar.

Rödvin?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 537
· Visningar
43 263
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp