Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar vara rätt varierande pris på dom. Vilken modell har du? Hur många lumen?
Många ryttare rekommenderar Lumonite, men jag vet inte om jag vill lägga 1500 på en pannlampa just nu. Jag använder mest min vid promenader och när jag grejar ute på gården i mörker, inte så mycket vid ridning sen jag fick ridbana med ljus.
Jag har en sån. Älskar den! Används många gånger i veckan, trots att jag inte har häst längre.
 
Det verkar vara rätt varierande pris på dom. Vilken modell har du? Hur många lumen?
Många ryttare rekommenderar Lumonite, men jag vet inte om jag vill lägga 1500 på en pannlampa just nu. Jag använder mest min vid promenader och när jag grejar ute på gården i mörker, inte så mycket vid ridning sen jag fick ridbana med ljus.

Jag har en Actik: https://www.petzl.com/SE/en/Sport/ACTIVE-headlamps/ACTIK

350 lumen vilket räcker för det jag gör. Jag använder den när jag hämtar ved också :D

Edit: Den ramlar inom din budget men jag kan rekommendera att köpa till deras CORE-batteri också.
 
Jag har en Actik: https://www.petzl.com/SE/en/Sport/ACTIVE-headlamps/ACTIK

350 lumen vilket räcker för det jag gör. Jag använder den när jag hämtar ved också :D

Edit: Den ramlar inom din budget men jag kan rekommendera att köpa till deras CORE-batteri också.

Maken hittade en åt mig som jag beställde. Får väl se om det var för billig, 400 kr. Men den påstås ha 500 lumen. Kändes ändå värt att testa :D Men blir jag missnöjd ska jag ha dina tips i åtanke!
 
Maken hittade en åt mig som jag beställde. Får väl se om det var för billig, 400 kr. Men den påstås ha 500 lumen. Kändes ändå värt att testa :D Men blir jag missnöjd ska jag ha dina tips i åtanke!

Nice :up: Vilken blev det?

Den här har jag tittat snett på på hemsidan men aldrig kollat i någon butik: https://www.rusta.com/se/sv/pannlampa-silva-p307512530101.aspx

Den verkar ge mycket för pengarna (plus att det går aldrig att ha för många pannlampor :angel: :D).
 
Hämtat en ny familjemedlem - Krobia hona
20201207_144733.webp
 
Nu protesterade kroppen efter 15km promenad. Har riktigt kassa skor. Så nu gick jag på pendeln. :o
Det första som händer är så klart en hostattack som heter duga. Fattar inte varför jag alltid får hosta när jag går på buss/tunnelbana/pendel. Måste vara något med ventilationen.

Jag börjar också alltid hosta när jag kliver på buss/t-bana/pendel. Men jag misstänker att det i mitt fall är mer psykosomatiskt och när jag vet att jag inte ska hosta börjar jag hosta :rofl:
 
Mest vid promenader med hunden och när jag grejar ute på gården. Förr även när jag red men inte lika ofta längre sen jag fick ridbana med ljus. Men jag vill ha både lång och bred räckvidd. Har en Boruit jr-5000 nu men den har nog gjort sitt efter alla år. Jag är flitig pannlampeanvändare i ur och skur.
Köpte min senaste på xxl. Mycket bra lampa för pengarna 👍👍
 
Jag håller på att tappa rösten inte pga. sjuk utan pga. använt den och har suttit i digitala möten precis hela dagen idag. Har haft panik och funderat på om jag borde hitta på nån fånig ursäkt för att folk inte ska tro att jag är på kontoret trots sjukdom eller att jag festat bort rösten, men kan verkligen inte komma på nåt att säga? Så nu har jag rosslat mig igenom dagen som en riktig whiskey-tant och helt enkelt låtsas som att det regnat och ingen har vågat fråga 😅 Inga fler möten idag, skönt, nu får vi hoppas att det låter bättre i morgon.
 
Jag håller på att tappa rösten inte pga. sjuk utan pga. använt den och har suttit i digitala möten precis hela dagen idag. Har haft panik och funderat på om jag borde hitta på nån fånig ursäkt för att folk inte ska tro att jag är på kontoret trots sjukdom eller att jag festat bort rösten, men kan verkligen inte komma på nåt att säga? Så nu har jag rosslat mig igenom dagen som en riktig whiskey-tant och helt enkelt låtsas som att det regnat och ingen har vågat fråga 😅 Inga fler möten idag, skönt, nu får vi hoppas att det låter bättre i morgon.
Om någon undrar säg att du överansträngt rösten? Min brukar ibland låta rasslig om jag pratat mycket men brukar repa sig hyfsat fort igen
 
Om någon undrar säg att du överansträngt rösten? Min brukar ibland låta rasslig om jag pratat mycket men brukar repa sig hyfsat fort igen

Absolut och det är ju sanningen. Själv hade jag dock undrat hur tusan det gick till om jag vore kollega, såsom jag låter idag. Men överlag tycker jag också att jag blir rosslig snabbare nu med digitala möten för jag märker att jag pratar högre än vad jag hade gjort i samma rum som deltagarna. Vilket inte heller är helt fördelaktigt när man redan är riktigt hes.
 
Har precis träffat mina päron och druckit glögg och frusit röven av oss i trädgården. Men ändå så mysigt att få ses igen för första gången sedan i augusti.
Alla mina julklappar blev otroligt uppskattade också och det är alltid så kul! :love: När man har tänkt ut nåt och så blir det bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 519
· Visningar
42 798
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp