Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick bra att jobba trots sömnlös natt
Kan jobba imorgon med även om jag inte sover då det är studiedag.
På onsdag ska vi på utflykt, går också med sömnlös natt.
Men sen måste jag sova
 
Skulle gå och ta ett rent fleecetäcke i källaren så att hunden kunde ligga på något i bilen. En mördarmus/rabiesråtta hoppade över min hand i täckespåsen så nu måste jag självklart bränna ner huset och fly landet 😭
 
Sitter och letar böcker, läser bloggar och lite olika Internetkällor efter inspiration till mina framtida sömnadsprojekt. Vill bli mer "historiskt korrekt" framöver och inte bara gå efter vad jag tycker är snyggt (även om det självfallet kan gå hand i hand!).
Ska nog ta och göra mig en kopp te också för den ultimata myskänslan!
 
Sitter och letar böcker, läser bloggar och lite olika Internetkällor efter inspiration till mina framtida sömnadsprojekt. Vill bli mer "historiskt korrekt" framöver och inte bara gå efter vad jag tycker är snyggt (även om det självfallet kan gå hand i hand!).
Ska nog ta och göra mig en kopp te också för den ultimata myskänslan!

Vilken tidsperiod ska du sy för? :)
 
Jag har gjort en till elefant! 🐘

Egentligen började jag med den i Februari. Men som vanligt kunde jag inte slutföra det jag påbörjat (:cautious:), men nu är den klar (och så klart täckt av ett lager katthår :laugh:)

8D2DF6D6-341F-4441-A789-B0696C27FD6C.webp
 
Vilken tidsperiod ska du sy för? :)
Hoppar väldigt mycket, men rör mig inte efter 1520-ungefär. De tre projekt jag fokuserar främst på just nu är:

Tyskt 1500-tal. Måste bygga på min landsknektgarderob!
Europa post digerdöden, 1360-1400 ungefär ska denna garderob hamna.
Sen måste man faktiskt ha en vikingatida garderob, det är sedan gammalt. Känner dock att jag inte riktigt har tid att grotta ned mig i exakta årtal, men kommer nog framöver nosa på Birka-fynden.

Och då har vi bara snackat kläder... Sen måste man ju tillverka eller köpa allt runtomkring, som tält och annat bös :P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
42 723
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp