Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit iväg och gjort lite ärenden, bl a köpt lite fler julklappar. Nu är det bara en person kvar att köpa till.

Sitter i soffan och försöker få inspiration att fixa med min äckligt långa att göra-lista... Måste adventspynta, slå in julklappar som ska skickas med posten, skriva en tenta, en inlämningsuppgift och komma på vad jag ska skriva min masteruppsats om...!
Där sa du något! Jag glömmer hela tiden bort att jag måste beställa julklappar! Ska ge mig på det..... :)
 
Paketen inslagna! Men jag kom på att jag borde plantera lite sticklingar och impregnera mina kängor... Kanske ska vänta med det till i morgon istället när det är ljust eftersom jag tänkte göra det ute på balkongen!
 
Jag blir så himla irriterad på folk. Grannen hade när jag gick ut i morse spillt kattlådesand och kattbajskorvar från sin dörr, ner en trappa, förbi grannarnas dörrar och sen antar jag kastat det lilla som var kvar i påsen i sopnedkastet. Vi bor längst upp så det är verkligen hela trappen som är strösslad.

Har plingat på hos grannen hela dagen (det är en granne som stoltserar med att hen aldrig öppnar dörren för någon) Har sett hen i fönstret. Det luktar apa i hela porten. Stoppade in en lapp vid lunch där jag trevligt skrev att "Hej! Jag förstår om du inte vill öppna dörren men skulle du kunna städa upp kattlådesanden och kattbajskorvarna som ligger i hela trappen? Det luktar, och vi behöver gå in och ut."

Nu ruttnade jag och har städat. Det är bara vi två som har katter i porten och jag vill inte att grannarna tror det är vi. Det är definitivt inte vi heller för vi använder papperspellets. Jag samlade ihop allt i en påse, och ställde utanför grannens dörr med ännu en lapp där jag på ett trevligt sätt förklarade problemet.

:arghh::banghead::wtf::rage:
 
Jag blir så himla irriterad på folk. Grannen hade när jag gick ut i morse spillt kattlådesand och kattbajskorvar från sin dörr, ner en trappa, förbi grannarnas dörrar och sen antar jag kastat det lilla som var kvar i påsen i sopnedkastet. Vi bor längst upp så det är verkligen hela trappen som är strösslad.

Har plingat på hos grannen hela dagen (det är en granne som stoltserar med att hen aldrig öppnar dörren för någon) Har sett hen i fönstret. Det luktar apa i hela porten. Stoppade in en lapp vid lunch där jag trevligt skrev att "Hej! Jag förstår om du inte vill öppna dörren men skulle du kunna städa upp kattlådesanden och kattbajskorvarna som ligger i hela trappen? Det luktar, och vi behöver gå in och ut."

Nu ruttnade jag och har städat. Det är bara vi två som har katter i porten och jag vill inte att grannarna tror det är vi. Det är definitivt inte vi heller för vi använder papperspellets. Jag samlade ihop allt i en påse, och ställde utanför grannens dörr med ännu en lapp där jag på ett trevligt sätt förklarade problemet.

:arghh::banghead::wtf::rage:
Om det är hyresrätt så meddela värden, är det bostadsrätt ta upp det med styrelsen. Andra kanske kontaktar värden och du riskerar att få en släng av sleven för att du har katt och det luktar illa och är snuskigt i trappan.
 
Har varit till Coop. Köpte bl.a. en lampa. Usch, gillar inte ljuset av led-lampor, det är så jobbigt för ögonen, men på denna stod det att den är anpassad för ögonen så kanske är mjukare ljus. Orkar inte byta den nu, så det får vara mörkt i hallen ett tag till.
 
Jag ska straxt aka ut och handla de sista grejorna till barnbarnen's jul kalendrar. Bast att vara tidig utifall att nagon galning anser att "Black Friday" fortfarande galler och ar ute tidigt. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
41 954
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp