Jag blir så himla irriterad på folk. Grannen hade när jag gick ut i morse spillt kattlådesand och kattbajskorvar från sin dörr, ner en trappa, förbi grannarnas dörrar och sen antar jag kastat det lilla som var kvar i påsen i sopnedkastet. Vi bor längst upp så det är verkligen hela trappen som är strösslad.
Har plingat på hos grannen hela dagen (det är en granne som stoltserar med att hen aldrig öppnar dörren för någon) Har sett hen i fönstret. Det luktar apa i hela porten. Stoppade in en lapp vid lunch där jag trevligt skrev att "Hej! Jag förstår om du inte vill öppna dörren men skulle du kunna städa upp kattlådesanden och kattbajskorvarna som ligger i hela trappen? Det luktar, och vi behöver gå in och ut."
Nu ruttnade jag och har städat. Det är bara vi två som har katter i porten och jag vill inte att grannarna tror det är vi. Det är definitivt inte vi heller för vi använder papperspellets. Jag samlade ihop allt i en påse, och ställde utanför grannens dörr med ännu en lapp där jag på ett trevligt sätt förklarade problemet.