Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ptja. Såg körigt ut på morgonen och jag signalerade att eftersom inte det finns tillräcklig beviljad tid åt en (tar dubbelt) så sa jag att jag jobbar i lugn takt och i värsta fall lämnar det jag inte hinner ogjort när jag går hem...Kollegan började härja på mig att inte ska lämna något, jag ska sköta mitt jobb. Men alltså. Jag MÅSTE jobba i lugn, dvs normal takt och jag får INTE jobba över för FK. Känner mig psykiskt terrad. Funderar på om jag ska maila chefen....

Usch, jag avskyr sådant. Hade också sådana kollegor på mitt tidigare arbete där det var mycket att göra och för lite personal. Slutade ju med att man stressade ihjäl sig. Det är bättre att tänka att man inte kan göra mer än vad man hinner i sin egna takt och att man gjort sitt bästa liksom. Inte så att man kommer till jobbet och ba ”IDAG ska jag göra mitt sämsta” som vissa kollegor verkar tro :meh:
 
Usch, jag avskyr sådant. Hade också sådana kollegor på mitt tidigare arbete där det var mycket att göra och för lite personal. Slutade ju med att man stressade ihjäl sig. Det är bättre att tänka att man inte kan göra mer än vad man hinner i sin egna takt och att man gjort sitt bästa liksom. Inte så att man kommer till jobbet och ba ”IDAG ska jag göra mitt sämsta” som vissa kollegor verkar tro :meh:

Men eller hur!!!!
 
Innan dess så drömde jag intensivt om att jag behövde hitta en toalett, självklart dröjde det innan jag vaknade och insåg att jag behövde gå på toaletten. Varför väcker inte hjärnan mig bara?? :arghh::confused: Det är irriterande att det händer varje gång jag behöver gå på toaletten under natten :meh:
Såna drömmar brukar jag också ha. Drömmer att jag letar efter en toa, hittar en som är pissig på golvet, saknar dörr eller liknande så jag vill inte använda dem. Så vaknar jag till slut.
 
Jag är så arg på mina ivar hyllor att på måndag åker jag och handlar ett krysstag. Iofs blir det lite konstigt eftersom krysstaget kommer vara för en kortare del av hyllorna, men det kommer göra det mer stabilt 😾
 
Usch vad seeeeg jag är. Vädret piggar inte upp. Heller inte att bli påhoppad på jobbet . Passar ju bra att låta pållan få vilodag med gott samvete ett par dagar denna vecka, har ju motionerat henne 6 dagar/vecka de sista två veckorna
🙂
. Blir skönt att komma ut till stallet och få positiv energi och pyssla lite och bara vara bland underbara hästar (andra djur med) och människor
❤
.
 
Ptja. Såg körigt ut på morgonen och jag signalerade att eftersom inte det finns tillräcklig beviljad tid åt en (tar dubbelt) så sa jag att jag jobbar i lugn takt och i värsta fall lämnar det jag inte hinner ogjort när jag går hem...Kollegan började härja på mig att inte ska lämna något, jag ska sköta mitt jobb. Men alltså. Jag MÅSTE jobba i lugn, dvs normal takt och jag får INTE jobba över för FK. Känner mig psykiskt terrad. Funderar på om jag ska maila chefen....
Gör det!
 
Planen är att jag ska iväg på en grej med hästen imorgon men jag vet inte hur jag ska göra :crazy:
Det blir första gången sedan den där Väldigt Dumma Handlingen för ett tag sedan, och fysiskt är jag väl som vanligt nu men jag vet inte om jag mentalt "är där" riktigt :crazy: Kan jag bara hålla ordning på mig ikväll/inatt och inte göra nåt mer dumt, så BORDE det kunna hjälpa så jag mår bättre av att göra nåt skoj med hästen, träffa folk osv. Men jag vet inte, det känns jobbigt att förbereda och greja, fixa matsäck, och så har jag plötsligt för typ första gången någonsin drabbats av scenskräck och ångest vid tanken på att folk ska se mig rida osv :confused:

Jag KAN ju också avbryta och åka hem bara om det blir för jobbigt, men då kommer jag aldrig våga mig ut bland de människorna igen :o:cautious:

Vaaad ska jag gööööraaaa?!?
 
Planen är att jag ska iväg på en grej med hästen imorgon men jag vet inte hur jag ska göra :crazy:
Det blir första gången sedan den där Väldigt Dumma Handlingen för ett tag sedan, och fysiskt är jag väl som vanligt nu men jag vet inte om jag mentalt "är där" riktigt :crazy: Kan jag bara hålla ordning på mig ikväll/inatt och inte göra nåt mer dumt, så BORDE det kunna hjälpa så jag mår bättre av att göra nåt skoj med hästen, träffa folk osv. Men jag vet inte, det känns jobbigt att förbereda och greja, fixa matsäck, och så har jag plötsligt för typ första gången någonsin drabbats av scenskräck och ångest vid tanken på att folk ska se mig rida osv :confused:

Jag KAN ju också avbryta och åka hem bara om det blir för jobbigt, men då kommer jag aldrig våga mig ut bland de människorna igen :o:cautious:

Vaaad ska jag gööööraaaa?!?

Åk! Låt inte ångesten begränsa dig! :) veeet, jag har själv superångest över att åka iväg på pay and jumps för folk tittar och jag avskyyyyyr det.
 
Vaknade 5 am och kom ihag att jag glomde flytta en skolbuss i gar kvall sa den star kvar ute pa sta'n. :cautious:
Inte mycket att gora nagot at, men det innebar att jag inte kunde somna om sa har en Lordag morgon nar jag ska ha min 3-ariga sondotter har hela dagen och sova over.😳
Jag avgudar henne, men jisses sa trott jag kommer att vara i morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 064
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 053
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 107
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 596
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp