Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åk! Låt inte ångesten begränsa dig! :) veeet, jag har själv superångest över att åka iväg på pay and jumps för folk tittar och jag avskyyyyyr det.

Jag BRUKAR ju inte ha sån ångest inför hästrelaterade saker, tror det mycket är det som gör att jag tvekar (och att det känns jobbigt att fixa allt då). Tänk om det typ "är ett tecken"? :cautious:
Nä, jag är inte religiös och tror egentligen inte på "tecken från universum" eller nåt men tänk OM liksom. Varför är jag annars såhär ångestig för det, som jag inte brukar vara? :crazy:
 
Sålde (ish) precis en tavla till en Bukefalist!
Är nu på väg till Konstnärsbaren för att träffa min nya kompis (hon som skrev på Instagram). Håller låg profil i mina nya brillor 😅

88DACA32-F799-4CFF-A9EB-67E466212B89.webp
 
Sovmorgon idag! Sen en sväng till stan och efter det städning, motionerande av alla tre hästar och hund. Sen slänga ihop en äppelkaka att bjuda min mormor med sambo på och nu har vi nyss ätit middag. Ungarna ska sova hos kusinen så jag och maken är barnlösa ikväll. Vi har köpt kex, ost och vin och ska kolla på film :D Men först ska jag träna och fixa djuren för kvällen.
 
Så trött!
Men nu har vår hund fått ett nytt jättebra hem där hon får det toppenbra. En pensionär som verkligen har tid med henme, som är kunnig med hundar och där hunden kommer bli ordentligt aktiverad och inte behöver vara själv så mycket. Känns väldigt bra 👍
 
Alltså hästmänniskor :D

Var iväg och red russet i dag. Hade med kompis (som är medkusk på russet) och hennes brorsbarn. En kvinna som är mindre trevlig och står i stallet brevid det som russet står i tittade surmulet ut på mig när jag red och trimmade lite i paddocken.
Vi ska sedan koppla på vagnen på russet, kompis kusk och barnet ska åka vagn, och jag ska rida kallblodstravaren för en mysig liten tur med picknick.

Barnet blir jätteglad när russet gnäggar för att kallblodstravaren kommer ut. Skrattar till, viftar med händerna så en vante åker av, och skuttar iväg två steg för att plocka upp den när vi står och ska koppla på vagnen. Surtanten kommer ut precis då och blir rosenrasande. Tydligen skulle vi inte hålla på och "stoja och hoppa runt" på gårdsplan. Tänk om hon kommit med sin häst då? Hon avslutade sin rant lite snyggt genom att lägga till att "Alla hästar är faktiskt inte lobotomerade!"
Stormar tillbaka in i stallet och smäller upp en boxdörr och börjar irriterat mocka.

:eek::confused:
Hästarna brydde sig noll om hennes härjande så vi tittade mest på varandra, röck på axlarna och gjorde oss iordning för att dra iväg. Precis när vi ska iväg kommer kvinnan ut, vräker sig in i sin bil och åker snabbt upp brevid mig och kallblodstravaren som tittade oimponerat på bilen.
"Titta! Lobotomerade!" surar tanten, och kör iväg.

🤷‍♀️
 
Åhhh min nya kompis är DRÖM! Vi har haft ett sånt vibrant och nördigt samtal som växlat mellan dräkthistoria, konsthistoria, häxprocesser, bronsåldersgravar och barockmusik. Samtidigt ätit middag och avslutat med portvin 🍷
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 064
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 053
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 107
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 596
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp