Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jösses. Det där luktar rasism.

Jag är också ateist men jag har full respekt för andra människor och deras tro.
Var tycker du att de ska få be? Om det stör dig att de ber i omklädningsrummet?

Skulle du komma från ett så tufft ställe som Eritrea så skulle du antagligen också vara troende.

(Dessutom tycker jag att de flesta av de eritreanska språken låter vackra).

På mitt jobb är vi "indelade" i tre ungefär lika stora nationaliter; svenskar, bosnier och afrikaner. En stor fördel vid våra svenska högtider som jul tex då vi svenskar gärna har sem och de som är muslimer jobbar gärna då, tycker det är toppen! :). En afrikansk kollega ber i omklädningsrummet men vad stör det mig? Inget.
 
När jag hade arbetat klart och gick hem för leeedig helg bestämde jag mig för att det skulle bli en rätt lugn fredag! Skön känsla! 😀 Slappade i soffan en bra stund före jag vek lite tvätt och städade golven och idag fick pållan välförtjänt vila; jämnade till hovarna med raspen 😊. Var också så härligt att se hästarna galoppera ikapp upp till grinden när jag ropade på dem 😍.

På vägen hem tog jag med hämtmat åt mej och sambon (sommarsallad åt mig 😋); fick vänta rätt länge idag; många kunder 😁. Till maten och lite dajmglass såg vi på programmet 4-åringar på äldreboende; så rörande och underbart program ❤.
 
Dricker te och njuter av att äntligen känna mig lite fräsch i kroppen igen. Har varit hemma från jobbet både igår och idag, mest pga ont i fötterna och just extrem trötthet. Nu ikväll åkte jag iväg till klättercentret ändå. Klättrade bara med mina mest bekväma skor och bara lätt klättring, men passade då på att fallträna i princip hela tiden. Det är något som tidigare känts vansinnigt läskigt, men nu mot slutet av passet så var det nästan roligt :D

Såhär såg det ut mot slutet av passet.
 
Började fundera på från vilka länder mina kollegor kommer ifrån. Azerbadjan, Turkiet, Kenya, Tyskland😏, Rumänien, Belarus, Ukraina, Sudan. Grekland.Det finns säkert fler men det är de jag känner till.
 
Men jösses. Det där luktar rasism.

Jag är också ateist men jag har full respekt för andra människor och deras tro.
Var tycker du att de ska få be? Om det stör dig att de ber i omklädningsrummet?

Skulle du komma från ett så tufft ställe som Eritrea så skulle du antagligen också vara troende.

(Dessutom tycker jag att de flesta av de eritreanska språken låter vackra).
Jag har bara så otroligt svårt för religiösa yttringar. Inte rasist. Tycker lika illa om det oavsett hudfärg. Det har absolut inget att göra med varifrån folk kommer.
 
Jag har bara så otroligt svårt för religiösa yttringar. Inte rasist. Tycker lika illa om det oavsett hudfärg. Det har absolut inget att göra med varifrån folk kommer.
Jag har ju skrivit tidigare om ryskorna utan att få rasiststämpel. Jag ville bara få fram stt språket var icke europeiskt. En totalt annorlunda språkmelodi.
 
Och vad spelar det för roll om språket är icke europeiskt? Ska folk inte få prata sitt språk för att du stör dig? Känns som ett du problem, snarare än ett dom problem.
På min rast vill ja kunna vila öronen. Jag har klagat på ryskan tidigare och det väckte ingen upprördhet? Lika störande.
 
Jag har bara så otroligt svårt för religiösa yttringar. Inte rasist. Tycker lika illa om det oavsett hudfärg. Det har absolut inget att göra med varifrån folk kommer.

Fast du behover ju inte bekymra dig om Muslimer's religiosa yttringar. Vad spelar det for roll om andra tror pa Gud, sma grona man, mystiska forekomster och andar, Thor med han's hammare ... eller ingenting?
Sjalv tycker jag att det ar mer udda med Europeer och Amerikaner som tror pa "oknytt", spoken, och andar ... Fast det ar ju deras ensak.

Ocksa Ateist

Och jag ar sa glad att har i USA far jag standigt hora hur kul andra tycker att det ar att hora andra sprak, och hur de onskar att de ocksa haft ett till sprak.
 
Jag har stått på Gamla stans tunnelbaneperrong tillsammas med en färgad kille. Sent på kvällen. Givetvis blev jag påhoppad av ett gäng skinheads som var aggresiva för att en vit tjej var där med en färgad man. Klart farlig situation. Jag var väldigt rädd och min vän ännu räddare. Tack och lov så gick det bra.
 
Har ar klockan 4 pm (eftermiddag) nu och jag ar helt slut. Det kan till viss del ha att gora med att jag fyllde kaffemuggen till halften med Baileys, halde i lite kaffe, och la en ordentlig klick gradde pa toppen. :angel:

Det har dock varit en lang dag i dag! Det borjade regna nar jag korde skolbuss (en extra lang rackare pa sma grusvagar pa landet. :cautious: Det kom en hagelskur med hagel stora som golfbollar och for 5-10 minuter var det nastan ett tropiskt regn... Nu behover vi regnet, men bade haglet och den tropiska skuren var helt klart att ta i i overkant. Vi ar dock tacksamma for varenda droppe som kommer nu!

Snart tanker jag stoppa in en Camambare i min air fryer och gora Chicken tenders med "hot, latin American" kryddning och bacon ... Det blir nog nagra jalapeno poppers ocksa ... och sa oppnar jag en flaska med riktigt gott (och dyrt :grin: vin)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 032
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp