Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vovvi åt gräs medans jag pratade med lille hängsel-gubben. Det var inte så mkt. Men tydligen nog för att bli illamående. Hon såg himla ynklig ut i 20 min och ville bara vara i knäet och kika in huvudet mot bröstet/halsen. Sen vips släppte det och hon har snurrat runt, Gräftåvallen och haft sig.
Drog sen igång livets storstädning och har nu haft en hund som jagat dammsugaren i 1 h. Så jag antar att hon mår bra nu igen. 😅
 
Hårspännen till barnen, de ville ha något nytt så pilar och blixtar!
1600451296943.png
 
Trillade över skruvdragaren som låg på köksgolvet, men kravlade upp och nu är nyckelskåpet på plats! Dock fullt av nycklar jag inte har någon aning om vad de tillhör, någon annan som har samma problem? :idea:
 
Ryskorna gick ut för att röka men då sätter nästa person igång på ett skumt språk. Tror att killen kommer från Eritrera men jag är osäker. Vi har flera killar som pratar okända språk.

De är muslimer och ber i omklädningsrummet. Jag tycker det känns obekvämt faktiskt med folk som är så religiösa.

Ateist.
Men jösses. Det där luktar rasism.

Jag är också ateist men jag har full respekt för andra människor och deras tro.
Var tycker du att de ska få be? Om det stör dig att de ber i omklädningsrummet?

Skulle du komma från ett så tufft ställe som Eritrea så skulle du antagligen också vara troende.

(Dessutom tycker jag att de flesta av de eritreanska språken låter vackra).
 
Ungarna försvann till varsin kompis efter middagen så jag tog ett pass på ridbanan med ena hästen. Maken va snäll och tog de andra två och hunden på en promenad under tiden och sen kom det vänner på besök så vi satt och pratade ett tag :) Nu blir det dusch och sängen. Ska upp i morgon och greja grillplats och passlinjer med jaktlaget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 059
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 032
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp