Ja, så förfärligt hemsk jag är! Tur att hankatten fick lite smuts han med sen, så nu är det omvända roller och ordningen är återställdDu smutsade ner!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, så förfärligt hemsk jag är! Tur att hankatten fick lite smuts han med sen, så nu är det omvända roller och ordningen är återställdDu smutsade ner!
Var är:
1. Pluppen/skruven till min plafond
2. Skruven till min hatthylla
3. borrsatsen så jag kan borra upp min kryddhylla?
Har du fått någon ordentlig läkarundersökning för att få ordning på varför din syn är som den är?Nja, det är mest för att jag egentligen inte är synskadad. Min egentliga styrka är 2.2+ eller något sådant, dvs helt inom det normala spannet. Mitt problemet är att pupillerna rullar runt ofrivilligt konstant om jag inte kisar/fokuserar, jag blundar i princip alltid med ett öga för att underlätta lite men det innebär överansträngning, ergo huvudvärk (och enligt den samlade expertisen verkar det inte vara så mycket mer de kan göra, anser de). Om jag har båda ögonen öppna och avslappnade så ser jag fyrdubbelt (fråga mig inte hur) vilket gör att jag har noll avståndsbedömning, därav att jag trillar och snubblar och inte 'ser' eftersom jag inte kan bedöma var saker och ting är i relation till mig själv. Tex är det vanligt att jag missar ett trappsteg och tror att det nedanför är nästa = trilla. Jag 'ser' inte heller höjdskillnader, ergo trottoarkanter.
Just nu spikar jag, borrar och annat hemma och behöver inte nagellack efter alla gånger jag slagit mig själv på fingrarna.
Du smutsade ner!
En av mina birmor var förfärligt noga med sin päls gud nåde om du hade handkräm eller än värre var blöt och smutsig om händerna och skulle klappa henne eller ta i henne Om blickar kunde dödaJa, så förfärligt hemsk jag är! Tur att hankatten fick lite smuts han med sen, så nu är det omvända roller och ordningen är återställd
Bor ni så att ni är i farozonen?
Hemskt oavsett! Så hemskt med alla drabbade!
Nu har svärmor somnat in för gott. Det hade varit lugnt och stilla så det känns skönt. Nu ska vi bara försöka planera en begravning med gigantisk släkt, coronasäkert Det är många som vill ta ett avsked så det är svårt att begränsa.
Vad i hela friden är en vrålande kleptoparasit??
Just.
Wikipedia skriver om kleptoparasitism: ”Kleptoparasitism, som betyder parasitism genom stöld, är en teknik för födosök där ett djur stjäl byte ifrån det djur som fångat, insamlat, förberett eller förvarat födan. [...] Fördelarna för kleptoparasiten är att den tillskansar sig föda som den annars inte skulle kunna få tag på, eller att den sparar tid och energi genom att själv slippa anskaffa födan.”
Låter rätt likt det odjur jag väcks av i tidig gryning varenda jefla dag. Inte är det den gosiga, spinnande pälsbollen jag går och lägger mig tillsammans med i alla fall.
Har du fått någon ordentlig läkarundersökning för att få ordning på varför din syn är som den är?
Och inte för att vara "dum" på något vis, men på ett sätt så är det ju då en synnedsättning du har. Om vi tar min mor som fortsatt exempel, så har hon så skarp syn att hon inte hade haft något problem att köra bil - där hon ser. Hon har dock blinda "prickar" i synfältet och det tar lång tid för ögonen att ställa om sig från mörker till ljus och tvärt om. Lite liknande var det för en av hennes bekanta. Han berättade att en bra dag (mulet så att det inte blir för mycket kontraster osv) så kunde han med lätthet cykla till förskolan där han hämtade sitt barn. En dålig dag (med tex stark sol) så fick han gå med vit käpp för att alls kunna ta sig fram. Han skrattade lite och sa att andra måste tro att han är tokig med tanke på vilka skillnader det kunde vara från dag till dag.
Det är absolut inte så att alla som har vit käpp är blinda. Många som har vit käpp kan ockås utan större problem använda datorer, smartphones, skriva, måla och pyssla med allt möjligt kreativt som kräver fungerande syn. Men eftersom deras syn på något sätt fungerar så att det blir problem för dem att navigera ute i samhället så blir de hjälpta av en vit käpp, och då får de ha det om de vill.
Fler frågor?
- Megara
- Megara
- Megara
@Voeux
Om jag inte minns helt galet skulle ni gifta er i Paris? Nu vet jag inte om butiken finns kvar, men mellan Hotel Citadines Saint-Germain des Pres och Pont Nuef fanns en butik med fantastisk vackra bröllopsklänningar men även otroligt snygga cocktailklänningar i både enklare snitt och mer utbroderade. Jag vet inte om den finns kvar men jag hade alltid svårt att slita mig när jag gick förbi där när jag var till Paris några gånger om året och bodde på Citadines.
Man behöver ju inte äta upp det för att man lägger det så matte inte tappar bort det. Se @hastflickas katt, alla hennes mammas smycken låg i säkert förvar under badkaret, bakom plåten.Hon äter/gnager på sladdar och kablar och sandsten och papper och kartonger och plast och dataskärmar och mig. Inte metall så vitt jag vet men har kanske fått smak på något nytt
Nu händer det igen. Snubbe ringer:
”Hej är du xxxx , journalist på Hänt Extra?”
Jag: ”svar nej”.
Han ba ”ok vad konstigt. För jag hade bara lite frågor om en intervju”.
Jag: ”nej inte speciellt...”
Han: ”försöker du bara slingra dig nu”?
Jag: ”näää. Kan även meddela att den jag tror du söker inte heller är journalist på Hänt Extra”.
Han: ”hur kan du veta vem jag söker”?
Jag: ”Ja alltså vi har samma namn och det händer rätt ofta att folk blandar ihop oss”.
Han: ”hmmm ok men då kanske du kan berätta lite stories om det? Tex vem är den mest kända personen som ringt dig?”
Jag ba: ”nej tack hejdå”.
Seriöst hur mkt nyhetstorka har folk
(Minns ju även Anita som skrev ett sviiiiinlångt sms ang ”min” artikel i Hänt Extra Vem fan läser ens sagda tidning?! )
De som går till tandläkaren!
Megara.Hittade skruvsatsen, nu är skruvdragaren borta