Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
...och nu fick jag mail om att min vigselklänning inte gick att beställa i UK, det verkar inte som att de fått igenom transaktionen på mitt svenskregistrerade kort. Så de har avbrutit köpet.

Nä hörni, det blir nog till att bli ogift helt enkelt 😅 Nån där uppe vill uppenbarligen inte att this fine meat ska off the market.

Kan inte kompisen beställa och du betala henne då? Just IOM du gillar den så.
 
Tråkigt :heart Jag förstår att det känns jobbigt.
Det går inte att skjuta upp till senare datum eller så?
Kan ni senarelägga själva bröllopsfesten :)?

Vi har den ju inte samma dag som vi gifter oss, utan helt separat, så vi kan egentligen lägga den precis när vi känner för det. Men planerna med just den lokalen och det upplägget fungerar tyvärr inte längre så vi kommer behöva hitta på någonting nytt, så det känns inte så kul dels med tanke på ur mycket tid vi lagt ner på det men också för att jag står lite handfallen kring andra alternativ. Men vi hittar nog på nåt, tillslut!
 
Vad är det för övrigt med folk att lägga på kostnader för saker och ting? Begärt in offerter från några andra ställen och någon lägger på 300 kr per kuvert för glas, porslin och bestick? Man bah.. om jag betalar över 300 för en huvudrätt så antar jag att det ingår en tallrik att lägga maten på, och för ett glas vin på 150 kr antar jag att jag får ett glas till O_o Och just ja och så 50 000 lokalhyra trots att det alltså då är avskild avdelning på ett ställe som annars hållit öppet för allmänheten, så jag fyller ert ställe med gäster och som tack får jag betala 50 000 extra? :rofl:

Jävla tomtar alltså :D
 
@Hoarfrost har du ringt facket? Alla ska ha rätt till rast Sen får jag ibland min rast avbruten och tar inte alltid hela min rast men det är självvalt
Vi har inte rätt till rast enligt vad det nu heter, arbetstidskontrakt? Har glömt vad det heter.
Vi har 30 minuter lunch, och uppmuntras till att ta två 15 minuters raster.
De där 15 minuters rasterna kan inte jag utnyttja eftersom jag måste finnas tillgänglig hela tiden.
 
Vi har inte rätt till rast enligt vad det nu heter, arbetstidskontrakt? Har glömt vad det heter.
Vi har 30 minuter lunch, och uppmuntras till att ta två 15 minuters raster.
De där 15 minuters rasterna kan inte jag utnyttja eftersom jag måste finnas tillgänglig hela tiden.
Ja men är det verkligen ok att du inte kan ta de där rasterna :confused: Det undrar jag men ring facket och fråga
 
Är det något speciellt som gör att du vägrar vit käpp?

Min mor har vit käpp nu, något hon först vägrade(!) eftersom hon skämdes så mycket. Hon tänkte att folk på stan skulle stirra, att det skulle pratas om henne, att allt skulle bli jättekonstigt osv. Till sist lyckades jag övertala henne att testa i alla fall, just för att det kändes läskigt när hon gång på gång trillade över trottoarkanter (ibland med benbrott som följd). Att hon en gång trillade över en kajkant och var nära på att drunkna mitt inne i sthlm gjorde nog sitt till för att hon skulle våga använda käpp också...

Det hela resulterade i att hon även blev medlem i synskadades riksförbund, aktiva synskadade och ytterligare någon förening. Det gav henne en enorm självförtroendeboost att träffa andra med nedsatt syn och hennes bekantskapskrets växte något enormt! Hon började våga göra saker igen, kom ut på så mycket äventyr och roligheter att jag helt tappat räkningen på allt. Tillsammans med föreningarna har hon dels fått tillbaka sin frihet, men också upptäckt många nya roliga saker. De har pubkvällar, åker på resor tillsammans (inte i år dock av förklarliga skäl), tränar och går kurser i allt möjligt.

Och den vita käppen? Tja, hon upptäckte att det var jätteskönt när folk på stan plötsligt började hålla avstånd så att hon slapp krocka in i dem, upptäckte att busschaufförerna kom närmare trottoarkanten samt väntade med att köra tills hon verkligen satt sig ner och trottoarkanterna blev inte längre lika skrämmande.

Nja, det är mest för att jag egentligen inte är synskadad. Min egentliga styrka är 2.2+ eller något sådant, dvs helt inom det normala spannet. Mitt problemet är att pupillerna rullar runt ofrivilligt konstant om jag inte kisar/fokuserar, jag blundar i princip alltid med ett öga för att underlätta lite men det innebär överansträngning, ergo huvudvärk (och enligt den samlade expertisen verkar det inte vara så mycket mer de kan göra, anser de). Om jag har båda ögonen öppna och avslappnade så ser jag fyrdubbelt (fråga mig inte hur) vilket gör att jag har noll avståndsbedömning, därav att jag trillar och snubblar och inte 'ser' eftersom jag inte kan bedöma var saker och ting är i relation till mig själv. Tex är det vanligt att jag missar ett trappsteg och tror att det nedanför är nästa = trilla. Jag 'ser' inte heller höjdskillnader, ergo trottoarkanter.

Just nu spikar jag, borrar och annat hemma och behöver inte nagellack efter alla gånger jag slagit mig själv på fingrarna. :meh:
 
Vad är det för övrigt med folk att lägga på kostnader för saker och ting? Begärt in offerter från några andra ställen och någon lägger på 300 kr per kuvert för glas, porslin och bestick? Man bah.. om jag betalar över 300 för en huvudrätt så antar jag att det ingår en tallrik att lägga maten på, och för ett glas vin på 150 kr antar jag att jag får ett glas till O_o Och just ja och så 50 000 lokalhyra trots att det alltså då är avskild avdelning på ett ställe som annars hållit öppet för allmänheten, så jag fyller ert ställe med gäster och som tack får jag betala 50 000 extra? :rofl:

Jävla tomtar alltså :D

Lite som, varför är det tre gånger så dyrt om man ska lägga bröllopsfrisyr jämfört med vanlig frisyr även om man inte ens är bruden? :idea:
 
Har målat några timmar och fått extremt mycket gjort! Nu har jag kastat i mig lite mat. Blev en oklar anrättning av vad som fanns hemma pga orkade ej gå och handla.
Har mailat lite med företaget som ska tillverka våra nya portar. Bygglovsansökan är igång, blir spännande att se hur lång tid detta tar...
 
Lite som, varför är det tre gånger så dyrt om man ska lägga bröllopsfrisyr jämfört med vanlig frisyr även om man inte ens är bruden? :idea:

Precis. Eller en brudbukett i relation till en vanlig bukett. Tror de vet att det spenderas pengar så då kryddar man.

Jag ska ju inte ha nåt av det där bara ett ställe att samla lite folk på för gött häng och skål, men verkar inte komma undan ändå :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 022
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp