Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad i hela friden är en vrålande kleptoparasit?? :confused:
Kan vara en katt :D

Just. :D

Wikipedia skriver om kleptoparasitism: ”Kleptoparasitism, som betyder parasitism genom stöld, är en teknik för födosök där ett djur stjäl byte ifrån det djur som fångat, insamlat, förberett eller förvarat födan. [...] Fördelarna för kleptoparasiten är att den tillskansar sig föda som den annars inte skulle kunna få tag på, eller att den sparar tid och energi genom att själv slippa anskaffa födan.”

Låter rätt likt det odjur jag väcks av i tidig gryning varenda jefla dag. Inte är det den gosiga, spinnande pälsbollen jag går och lägger mig tillsammans med i alla fall.
 
45C99161-EDE5-4ED6-9B9C-96E0273A9823.webp

Får mail från ICA 🤷‍♀️
 
Nyss ätit lunch, något bättre än att vakna i godan ro i sängen med Pip under täcket, titta på klockan och inse att det inte var före 07 på morgonen som jag trodde utan 09:15 och jag skulle redan vara på väg till jobbet och ett möte kl 10!

Ingen mat, ingen dusch, ingen tandborstning utan kasta mig i bilen och iväg! Efter avslutat möte och två telefonsamtal senare åkte jag och köpte lunch till mig och två kollegor. Nu är det bara resten av dan kvar. :cautious:
 
Släpat mig iväg och åt en tröstpizza. Nu känns det bättre. Måste bara vänta på min mages vanliga överreaktion på mat. Pga av Covid-19 får vi bemanningsanställda stämpla in prick 14.30 så jag kommer inte åt jobbtoan förrens då.

Det sitter ett gäng bilförsäljare intill mig och de ser klonade ut. Exakt samma framtoning. Den framtoningen avskräcker mig totalt så på den firman köper jag inte nästa bil.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 021
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp