Vad gör vi? Del CXVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Yup, de har gjort i princip allt som kan göras enligt expertis pÄ St. Eriks. De filmade mina ögon (med nÄgon slags underlig kamera jag hade pÄ huvudet) och gud vet hur mÄnga besök jag hade dÀr de prövade nÄgot nytt. Personen som tydligen Àr den absolut största experten och jag höll pÄ i över ett Är tills han sa att det finns inget mer jag eller nÄgon annan kan göra och skickade mig till Stockholms syncentral för att se hur mycket de kan mildra problemen. Han lovade dock att ta upp det i gruppen vad nu det betyder och följa upp. Har bett om en remiss till honom igen för att se till att han inte glömmer bort mig eller har nÄgra nya idéer.

Jag har noll mörkerseende och mitt synfÀlt Àr begrÀnsat. Glasögonen jag har (gratis) eftersom de klassas som hjÀlpmedel Àr tintade för att fÄ bort överkÀnsligheten för ljus men det hjÀlper inte sjÀlva problemet med avstÄndsbedömningen, dubbelseende och skelningen tyvÀrr.
Fy sÄ jobbigt :( Hoppas verkligen att de kommer pÄ nÄgon förklaring till det hela nÄgon gÄng.
 
Det kör in en bil pÄ gÄrden och jag antar att det Àr hyresvÀrden som ska laga traktor som dog pÄ Äkern bredvid. Men det var fel bil. Och ur bilen kommer en liten gubbe som kliver in i vÄr lada.
Whaaat?
Jag stövlar dit och undrar vad han gör iom att "vi bor hÀr" typ.
"Ja, jag bodde hÀr i 36 Är!"
Eh ok.. SÄ dÄ kan man bara Äka tillbaks 2 Är efter man sÄlt och gÄ in i byggnader vi har saker i?

Han hade ju lÀmnat en massa brÄte som han nu skulle köra bort tydligen. Det Àr ju bra. Men man kanske hör av sig först?
Han var sÄ gullig i sina hÀngslen och berÀttade roliga historier om gÄrden.
Nu vet jag iaf vem som kommer Äka runt hÀr framöver ett tag.
 
Ibland överdriver Laban lite :rofl:

FB_IMG_1600447674088.webp
 
Ryskorna gick ut för att röka men dÄ sÀtter nÀsta person igÄng pÄ ett skumt sprÄk. Tror att killen kommer frÄn Eritrera men jag Àr osÀker. Vi har flera killar som pratar okÀnda sprÄk.

De Àr muslimer och ber i omklÀdningsrummet. Jag tycker det kÀnns obekvÀmt faktiskt med folk som Àr sÄ religiösa.

Ateist.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
  • LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 026
Senast: Snurrfian
·
HÀstmÀnniskan Gammal anvÀndare - nytt nick för att fÄ helt utomstÄende Äsikter pÄ problemet, som inte grundar sig pÄ inlÀgg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • LĂ„st
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, bortrÀknat lite semester, jobbat i Ätta veckor pÄ mitt nya jobb. Och jag kan bara inte fÄ mig att kÀnna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp