Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meh! Kom just på att jag behöver skriva en faktura till en av städfamiljerna jag ska till imorgon för en flyttstäd jag utförde åt hans mäklarfirma någon gång före jul. Jag glömmer och skjuter på det hela tiden för jag avskyr hur amatörmässiga de ser ut när jag skriver dem för hand. Någon gång borde jag förmodligen beställa hem ett block med färdiga som jag bara behöver fylla i. 😅
 
Det har varit en mycket intressant dag pa jobbet i dag. Chefen som kom ny i December sa tydligen upp sig med omedelbar verkan ... Ryktet gick att han under forsta veckan pa jobbety hade muttrat att han tankte minsann inte stanna utan letade vidare for ett battre jobb. Hur som helst kanns det som ... Tack! Nu ar vi av med honom!:angel:

I gar lyckades jag overtala min "mag docktor" att han behovde en ordentlig Celiac test pa mig ... och enda sattet att gora det ar att jag utsatter mig for gluten. Sa nu har jag kopt gott brod och har redan smallt i mig ett par mackor.:d Som jag har langtat efter ordentligt surdegs brod med skorpa pa limpan och mjukt och harligt innuti.:love: Middagen blir farsk pasta tortellini med pesto och MACKOR till.:D
 
Det finns inga sms som är SÅ viktiga. I sådana fall är de viktiga nog för att leta upp något ställe att stanna på innan man svarar.

Alltså... jag kör för fort lite nu och då. Men pilla med mobilen? Inte en suck. Jag har alltid blåtanden i (enda gången jag håller i mobilen när jag pratar i den är när jag inte hittar headsetet... men aldrig i bilen, då får jag ringa upp).
 
Drömmar kan låta så platta och tråkiga när man återger dem, svårt få med känslan och stämningen, men jag måste berätta!

I natt drömde jag att @Voeux hade köpt en enorm våning på Kungsholmen, en hörnlägenhet med balkong som gick runt hela vägen och som låg högst upp i huset. Jag var på besök och hjälpte till med att duka för gäster, vilket det var en del sjå kring. Bordet flyttades hit och dit och till slut bestämde @Voeux att ena klaffen skulle fällas ner så att alla lätt kunde nå vinet. Alla, inklusive hon själv, fortfarande höggravid. @Voeux make kom hem, en kort, satt och trumpen karl. Jag tyckte priset för lägenheten var väldigt lågt, 3,2 miljoner, och de andra skrattade ut mig (nu var plötsligt alla där) och sa att det ju var svindyrt.

Hur fungerar hjärnan egentligen och var får man allt ifrån? 😁

Förlåt för det där med maken, @Voeux 😂 Han är säkert en lång, stilig och charmig karl. 😍
 
Godmorgon.

På jobb men ska iväg om en stund och ta tredje sprutan. Hoppas jag inte blir dålig snabbt efter jag har ett mycket intressant möte med en ny kund i eftermiddag som jag inte vill missa.

Näsan harskött sig rätt bra men startade igång snoreriet för en liten stund sen. Så trött på det och nässprayet är slut.
 
Taggad på möte mellan 13-16.30 I dag om passersystem. Mindre taggad på att jag kommer behöva kämpa för att manipulera chefen till att tro att det är hans idéer och hans förtjänst att mina idéer är bara att jag håller med :angel:

Faktiskt inte klokt att det ska behöva vara så där. Inte hänt bara en gång att mina idéer dissats och sen har någon manlig kollega kommit med exakt samma grej en tid senare, och då är den plötsligt sååå bra. :grin:
 
Senast ändrad av en moderator:
Drömmar kan låta så platta och tråkiga när man återger dem, svårt få med känslan och stämningen, men jag måste berätta!

I natt drömde jag att @Voeux hade köpt en enorm våning på Kungsholmen, en hörnlägenhet med balkong som gick runt hela vägen och som låg högst upp i huset. Jag var på besök och hjälpte till med att duka för gäster, vilket det var en del sjå kring. Bordet flyttades hit och dit och till slut bestämde @Voeux att ena klaffen skulle fällas ner så att alla lätt kunde nå vinet. Alla, inklusive hon själv, fortfarande höggravid. @Voeux make kom hem, en kort, satt och trumpen karl. Jag tyckte priset för lägenheten var väldigt lågt, 3,2 miljoner, och de andra skrattade ut mig (nu var plötsligt alla där) och sa att det ju var svindyrt.

Hur fungerar hjärnan egentligen och var får man allt ifrån? 😁

Förlåt för det där med maken, @Voeux 😂 Han är säkert en lång, stilig och charmig karl. 😍

Drömmar kan verkligen bli märkliga :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 039
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 048
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp