Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ajabaja, sluta med det där! /Inte din morsa, men i all välmening. :)

Mycket ”rattfylla” i trafiken får man direkt förklaring på när man kör förbi, folk sitter och terminalarbetar istället för att köra bil.

Sist en dyr BMW som höll på att dra i diket och sen ut över heldragen linje framför mig,
tutade för att påkalla uppmärksamhet och fick långfingret på en mobilförsedd hand när jag åkte förbi i andra körfältet på påfarten. Moget.

Har en stark misstanke som forskningen snart bekräftar, att många singelolyckor idag handlar om uppmärksamhet på terminaler istället för bilens framfart.

Mycket ”rattfylla” i trafiken får man direkt förklaring på när man kör förbi, folk sitter och terminalarbetar istället för att köra bil.

Sist en dyr BMW som höll på att dra i diket och sen ut över heldragen linje framför mig,
tutade för att påkalla uppmärksamhet och fick långfingret på en mobilförsedd hand när jag åkte förbi i andra körfältet på påfarten. Moget.

Har en stark misstanke som forskningen snart bekräftar, att många singelolyckor idag handlar om uppmärksamhet på terminaler istället för bilens framfart.

Fast det "bästa" är när lastbilschaufförer håller på :grin:

Faktiskt inte klokt att det ska behöva vara så där. Inte hänt bara en gång att mina idéer dissats och sen har någon manlig kollega kommit med exakt samma grej en tid senare, och då är den plötsligt sååå bra. :grin:
Vanligtvis är jag bara mig själv och håller inte på med vippomspel som att manipulera män att tro att min idé egentligen är deras. Men nu handlar det om något så stort som ett passersystem, blir det fel blir det bara jobbigt för mig (då det är jag som använder det verktyget) och jag får det ännu sämre på jobbet.
Därför offrar jag mig den här gången :D Jag misstänker nämligen starkt att chefen inte vet vad vi har för behov, eller något om passersystem alls :angel:

Vanligtvis är jag bara mig själv och håller inte på med vippomspel som att manipulera män att tro att min idé egentligen är deras. Men nu handlar det om något så stort som ett passersystem, blir det fel blir det bara jobbigt för mig (då det är jag som använder det verktyget) och jag får det ännu sämre på jobbet.
Därför offrar jag mig den här gången :D Jag misstänker nämligen starkt att chefen inte vet vad vi har för behov, eller något om passersystem alls :angel:

Hoppas det går vägen! :up:

Skrämmande, Vi läxade upp en lastbilschaufför här som satt och kollade på Tiktok under körning
Jag kontaktade taxibolaget en gång när en chaufför kört på ett mycket olämpligt vis och de hörde faktiskt av sig tillbaka för att få mer uppgifter och senare med att de tillrättavisat chauffören och att han bad om ursäkt för det inträffade (blev nästan utprejad i diket av taxibil på fel sida vägen och i extremt hög fart i vinterväglag).

Eftersom de ofta har företagslogga och telefonnummer över hela bilen är det inte supersvårt att spåra så här ute i ingenstans, vilka det var och vem som körde.

Drömmar kan låta så platta och tråkiga när man återger dem, svårt få med känslan och stämningen, men jag måste berätta!

I natt drömde jag att @Voeux hade köpt en enorm våning på Kungsholmen, en hörnlägenhet med balkong som gick runt hela vägen och som låg högst upp i huset. Jag var på besök och hjälpte till med att duka för gäster, vilket det var en del sjå kring. Bordet flyttades hit och dit och till slut bestämde @Voeux att ena klaffen skulle fällas ner så att alla lätt kunde nå vinet. Alla, inklusive hon själv, fortfarande höggravid. @Voeux make kom hem, en kort, satt och trumpen karl. Jag tyckte priset för lägenheten var väldigt lågt, 3,2 miljoner, och de andra skrattade ut mig (nu var plötsligt alla där) och sa att det ju var svindyrt.

Hur fungerar hjärnan egentligen och var får man allt ifrån? 😁

Förlåt för det där med maken, @Voeux 😂 Han är säkert en lång, stilig och charmig karl. 😍

Jag såg en tjurig Danne DeVito framför mig :D

För det priset skulle jag kunna tänka mig att bo kvar i stan :angel::D

Jag har anmält ett par gånger vingliga bilförare, om det är alkohol eller mobil låter jag vara osagt men de har varit för mycket vingel för att jag vill dela motorväg och/landsväg med dem. En gång följde jag efter och då körde de in till ett bostadsområde och lämnade bilen springandes. :cautious:

Jag kontaktade taxibolaget en gång när en chaufför kört på ett mycket olämpligt vis och de hörde faktiskt av sig tillbaka för att få mer uppgifter och senare med att de tillrättavisat chauffören och att han bad om ursäkt för det inträffade (blev nästan utprejad i diket av taxibil på fel sida vägen och i extremt hög fart i vinterväglag).

Eftersom de ofta har företagslogga och telefonnummer över hela bilen är det inte supersvårt att spåra så här ute i ingenstans, vilka det var och vem som körde.

Jag hade en timmerbil i häcken (typ att jag inte såg regskylten) trots att jag låg i laglig hastighet (kör alltid med GPS så jag är säker på det). Företagsloggan var tämligen väl synlig så jag ringde företaget när jag stannat. Fick prata med en jäkligt snorkig trafikledare som blev jättetrevlig när jag lät honom förstå att jag kände företagets VD och att mitt nästa samtal skulle bli till honom om jag inte togs på allvar :rofl:

Yngsta dottern skjutsad till fritids (ledig från skolan på onsdagar och dom får inte åka buss till fritids längre....) och sen skickat iväg äldsta dottern med bussen till skolan. Känns lite konstigt att skjutsa den ene och sen ska den andre åka buss till samma ställe en timme senare 😂

Bara att ta tag i arbetsdagen. Osäker på vart jag ska börja. Sitter och väntar på några underlag för att kunna avsluta vissa delar. Men bara att ta tag i nåt. Behöver ladda mina air pods också och snart hämta mera kaffe.

Jag hade en timmerbil i häcken (typ att jag inte såg regskylten) trots att jag låg i laglig hastighet (kör alltid med GPS så jag är säker på det). Företagsloggan var tämligen väl synlig så jag ringde företaget när jag stannat. Fick prata med en jäkligt snorkig trafikledare som blev jättetrevlig när jag lät honom förstå att jag kände företagets VD och att mitt nästa samtal skulle bli till honom om jag inte togs på allvar :rofl:
Läste skimmelbil och tänkte att det var ett intressant uttryck :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 808
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 521
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
76 77 78
Svar
1 544
· Visningar
41 694
Senast: dobbis
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar