Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
"If you have any problem, please don't hesitate to solve it yourself", vill jag så gärna använda någon variant på nästa gång jag har semester :D

Verkligen så! Jag får typ en miljon dumma frågor till mig och jag känner bara.. lös det? Ännu värre när det inte ens är inom mitt område utan folk bara.. jag vet inte, hoppas på att jag kan svara ändå? Nu ska jag som sagt gå på föräldraledighet på fredag, vilket folk vet, och det droppar ändå in dumma frågor kring saker som inte ligger på mitt bord. Man bah HUR MYCKET tror du att jag bryr mig på en skala exakt just nu om ditt problem som är helt icke-relaterat till min tjänst? 😅
 
Stora städhuset ställde in på grund av sjukt barn idag igen så jag har eftermiddagen ledig! Piffar upp en av färgerna i håret och ska ut på långpromenad med Chika. <3 Det är lite för kallt för kisseman att följa med, himla synd.
 
Okeeej

4 djupa andetag. Killen med handikapp är inne idag igen och nu fick jag förklara för honom att jag är på lunch så antingen får han vänta eller ta det med mina kollegor. Han har varit här i snart 2 timmar och tyvärr vissa saker får jag säga till på "skarpen" om.

Det är lite nyhetens behag att komma hit till oss. Så fort vädret släpper så kommer han att vara mer ute på sin fars gård och jobba så då kommer han inte gå runt här lika mycket.

Bara att vara trevlig och härda ut.

Fasen jag är äckligt positivt till allt just nu O_o

Skickat iväg en ansökan till nytt jobb jag fick nys om. Ska straxs skicka in en ansöka till ett annat jobb som jag blev tipsad om.

Nu ska jag snart iväg på ett mycket intressant möte på en större fabrik. Det ska göras om och jag är ombedd att vara med och räkna på lite material. Ser faktiskt fram emot detta :)
 
Det är så kul när "nya" duvor vågar sig fram. Denna grabben har hållt sig på behörigt avstånd hitintills men nu så bestämde han sig för att det går att lita på mig. Han knödde sig fram och placerade sig rätt i handen på mig. Sen delade han ut en rak höger till alla som försökte sätta sig inom vingräckvidd?! :eek: :rofl: Lite ohyffsad men väldigt stor och vacker hane:
Visa bifogad fil 84235
Hur ser du skillnad på könen? :)
 
Köpt en massa grönsaker så ikväll blir det kycklingwok. Ska pröva en ny woksås, tyvärr har jag inte mörk soja men det får gå med vanlig. Sedan skära 1.5 kg fläskkarré i små bitar för att marinera och sedan lägga i frysen så det bara är att ta ut, koka ris, göra en gurksallad, klart.
 
Jag skulle vilja läsa programmering men saknar engelska ☹️

Las in Engelskan! Det ar ju en trevlig kunskap oavsett vad du ska ha den till.

Vet ju inte hur gammal du är men när jag började på SSK-programmet så fanns det studenter på 40+ :)

Nar jag borjade min andra master's degree utbildning var jag 46! Det var ett tidigt "mostly on line" program dar man bara befann sig pa skolan (i Boston, Massachusetts) 4 ganger per ar i ett par veckor. Trotts min alder var jag inte aldst. En kvinna var over 80 nar hon borjade. :love: Hon hade alltid velat ha en universitets utbildning, men henne's make var en mycket gammaldags "provider" och ville inte det. Det forsta hon gjorde nar han dog var att soka in for att antligen uppfylla sin drom.:heart
 
Las in Engelskan! Det ar ju en trevlig kunskap oavsett vad du ska ha den till.



Nar jag borjade min andra master's degree utbildning var jag 46! Det var ett tidigt "mostly on line" program dar man bara befann sig pa skolan (i Boston, Massachusetts) 4 ganger per ar i ett par veckor. Trotts min alder var jag inte aldst. En kvinna var over 80 nar hon borjade. :love: Hon hade alltid velat ha en universitets utbildning, men henne's make var en mycket gammaldags "provider" och ville inte det. Det forsta hon gjorde nar han dog var att soka in for att antligen uppfylla sin drom.:heart
Åh häftigt! ❤
 
Verkligen så! Jag får typ en miljon dumma frågor till mig och jag känner bara.. lös det? Ännu värre när det inte ens är inom mitt område utan folk bara.. jag vet inte, hoppas på att jag kan svara ändå? Nu ska jag som sagt gå på föräldraledighet på fredag, vilket folk vet, och det droppar ändå in dumma frågor kring saker som inte ligger på mitt bord. Man bah HUR MYCKET tror du att jag bryr mig på en skala exakt just nu om ditt problem som är helt icke-relaterat till min tjänst? 😅

Relaterar sååå mycket till när jag var höggravid med yngsta dottern och jobbade dom sista veckorna innan jag tog tre veckors semester innan hon föddes. Jag hade noll ork och lust att bry mig om något alls på jobbet 😅
 
Sen lunchrast. Just inkommen från en promenad där jag upptäckte att ett av körsbärsträden på vår gata börjat blomma O_o Det måste vara rekordtidigt!

1642600239068.png
 
Mötet klart redan. Fick chefen att gå med på precis allt med lite övertalning :angel:
Nu hoppas jag bara att det här går vägen, för får jag som jag vill kommer skolan ha ett smidigt passersystem, till minsta möjliga kostnad, som samtidigt passar verksamheten perfekt och kommer underlätta så mycket för mig att jag faktiskt sitter här och håller tillbaka tårar för att det skulle vara en sådan fruktansvärd lättnad. Skulle även underlätta för andra anställda och studenter. Det finns liksom inget som är dåligt.
Jag blir så jäkla arg om rektor sedan slår ner på detta. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 050
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp