Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar, jag köpte hem färdiggrillad kyckling för att göra en wok (brukar göra det för att förenkla). Upptäckte att jag inte har något kinesiskt matlagningsvin hemma, detta är viktigt för såsen. Vinet finns i en affär vid Hötorget. Att bege sig dit idag finns inte på kartan. Frågan är därmed, ska jag äta upp kycklingen och göra wok när jag hunnit gå förbi och inhandla vinet på fredag? :idea:

Extremt i-landsproblem
 
Helt otroligt, de ringde från min verkstad för att höra att allt är bra med mig, de har inte hört av mig på länge! :laugh: Inte nog med det, jag ska få en batteriladdare monterad och klar så jag alltid har fullt batteri när jag ska åka någonstans, helt gratis. :love: Jag ska bara slå en signal innan så de vet att de har en hemma så kan jag bara svänga förbi.

Jag kommer ha med mig en påse ägg att ge bort så gör vi lite svarta affärer, men tala inte om det för någon. :bag::angel::rofl:
 
Bil problemet löst och på Fredag får jag hämta min nya bil :nailbiting: :love: Lite nervöst. Är mamma som fått åka runt då hon bor i en större stad en jag och kollat på bilar.

Så på fredag får jag äntligen ha egen bil igen, stått ut i snart två veckor utan och de är nja inte min grej. Känner mig totalt låst även om min sambo är snäll och lånar ut sin två gånger om dagen..

Trulis kom in utan baksko och trasig hov och den andra hade han dragit av tåkappan på. Så han har med andra ord sprungit idag i hagen 🤦‍♀️ Får se om det ens går att fästa en sko med sidokappor eller vad vi ska göra. Han mår inte bra av blåst is och för lite motion. Men totalt livsfarligt nu på skogen när de regnar på isen. Får ju knappt in dem och ut dem till hagen trots att vi sandar och grusar plus brodd. Så bara hoppas att de tinar upp ordentligt nu när det är 7 plusgrader.
 
Sitter och börjar överväga om man kan väva in något om drottning Kristina i en rapport om ledarskap, typ "drottning Kristina var en högst ofrivillig ledare enligt henne själv men sen var hon ju kung så hon kom inte undan och abdikerade, och sen ångrade hon sig ett par år senare men då fick hon tji för då var det någon annan som var kung. Summa summarum, vill du leda så var kung hela tiden. Don't be like drottning Kristina, eller någon annan av Vasaätten för den delen.".
 
Har varit ute på en rejäl långpromenad, bara våfflan och jag. <3 På tok för kallt för kissekatt och så behövde nog tanten få promenera ifred med matte. Jättehärligt men blåsigt!
På tal om blåsigt gick vi en runda jag inte besökt sedan jättestormarna vi hade tidigt i vintras, och jävlar vad den gick hårt åt skogen! På vissa ställen har det helt enkelt bildats en ny stig för det finns inte en chans att ta sig fram. Jag vet att promenaden var avstängd ett bra tag på grund av risken med halvfallna träd och stora rotvältor - nu är den öppen, men man får se sig för.
 
Tack 🤩
Det var akryl.
Det är ingen målarkurs utan jag är med i en klubb som heter Ladies Circle där man har en aktivitet vid varje möte. Vi har t ex stöpt ljus, gjort tuttkrukor och varit med på seans 😁

Egentligen skulle vi haft Bäst i test denna veckan men iom att det blev ett zoom-möte pga pandemin så fick vi tänka om. Riktigt roligt dock.
Det låter jättekul! Vilket bra initiativ! 👍🤩
 
Rotvältor på rad.
1642609311436.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 050
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp