Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att läsa till läkare 😆
Kanske kan snabb- tenta av några terminer?

Jag tänker att jag vill typ sitta och muttra på mitt kontor och dra torra skämt om hypokondriker eller så vill jag vara lite cowboy typ hjärtkirurg, spelar ”touch my heart” på svinhög volym och leka loss i folks inre och känna mig som typ doktor-Mc Gyver.

Men inser att jag mest troligt skulle hamna på ngn trött vårdcentral i typ Arvidsjaur med gula-blend-tanten som stammis-patient
 
Dags att äta lunch sen måste jag tyvärr in till stan för några ärenden...hatar det... Jag är en introvert och folkskygg jäkel som vill sitta ensam på mitt hemmakontor om dagarna och inte se en levande själ förutom mina djur :p
Haha samma här. 😅 Min sambo kom igår och sa att han skulle jobba hemifrån idag så då får jag sällskap. Tittade frågande på honom och ba ”men jag vill inte ha sällskap”. 😂🤪
 
Två täcken, två filtar, två vetevärmare ska väl tina upp mig efter promenad i djävulsblåsten.
Här är det också blåst fast inte så illa.
Däremot var det sjukt spännande att gå runt stora åkern. Det såg fint ut på håll men väl där så upptäckte jag att det var is. Överallt. Så det tog lång tid och var lite spännande. Till och med hunden halkade på fläckarna.
 
Det är så kul när "nya" duvor vågar sig fram. Denna grabben har hållt sig på behörigt avstånd hitintills men nu så bestämde han sig för att det går att lita på mig. Han knödde sig fram och placerade sig rätt i handen på mig. Sen delade han ut en rak höger till alla som försökte sätta sig inom vingräckvidd?! :eek: :rofl: Lite ohyffsad men väldigt stor och vacker hane:
VideoCapture_20220118-105731.jpg
 
Jaha, vad göra en ledig onsdag? Jo, man ringer till vet. och får en tid kl.14 som vi ska åka in på :(
Vovven kommer in från morgonens utebestyr och blöder som en gris från tassen, hela huset ser plötsligt ut som Stockholms blodbad O_o det visar sig att en klo gått helt åt h-vete och den intill är skapligt spräckt - vad i hela friden gör dom när dom är ute på gården, förutom nr 1 och 2 :confused::eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 043
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 050
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp