Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja de är så härliga! Är väldigt förbluffad över hur fort de lär sig och hur lätthanterliga de är, trots att de är vilda. Kommer ihåg hur de flesta av mina undelater (alla utom två var ohanterade omplaceringar) tyckte det var väldigt konstigt att lära sig att tryck på bröstet betyder gå upp på fingret. Duvorna som är okej med mina händer fattar det nästan direkt! Så fort jag har möjlighet att ha egna fåglar kommer det definitivt bli duvor som får flytta in! :heart
Så himla häftigt! Imponerad av ditt engagemang och hur varmt du pratar om dina duvor. Det får mig verkligen att se duvorna på torget i ett helt annat ljus. ❤️
 
Oh, jag fick just leveransen av mat till ormarna! Det ska bli spännande - jag har för första gången lagt till små råttor i beställningen för att se om min gamle man Nipper kan tänka sig att äta dem. De är mycket fetare än möss, och jag skulle vilja att han lägger på sig lite. Det börjar synas att han närmar sig trettio så det är inte säkert att han kan bli mer plump längre, men försöka duger ju!
Han är galen i mat, så! :D
 
Ja de är så härliga! Är väldigt förbluffad över hur fort de lär sig och hur lätthanterliga de är, trots att de är vilda. Kommer ihåg hur de flesta av mina undelater (alla utom två var ohanterade omplaceringar) tyckte det var väldigt konstigt att lära sig att tryck på bröstet betyder gå upp på fingret. Duvorna som är okej med mina händer fattar det nästan direkt! Så fort jag har möjlighet att ha egna fåglar kommer det definitivt bli duvor som får flytta in! :heart

En kvinna längre ned på gatan har en friflygande vit duva som husdjur. Ibland när hon är ute och går hänger den med henne på axeln, ibland ser man den i någons trädgård. Ofta sitter den på staketet utanför hennes hus och är oimponerad av allt och alla! Så länge hon är ute är fågeln alltid med henne och hunden dock.
Hen är inte rädd, men man får inte klappa... jag har försökt. :angel::cry:

:D
 
Senast ändrad:
Sitter i soffan och tycker synd om mig själv. Risken att bli omplacerad till Covidvården igen är stor. Jag känner att orken inte riktigt finns men vill hjälpa till, svårt läge.
”Mina” patienter blir bort prioriterade de är inte akuta men de har väntat länge. Så ledsam att inte kunna hjälpa dem. Är nog mest så less på Covid och trött på att många inte förstår att vi är mitt i en pandemi.
Känner mig gnällig i dag. Ja ja hoppas på en bättre dag i morgon
 
Oh, jag fick just leveransen av mat till ormarna! Det ska bli spännande - jag har för första gången lagt till små råttor i beställningen för att se om min gamle man Nipper kan tänka sig att äta dem. De är mycket fetare än möss, och jag skulle vilja att han lägger på sig lite. Det börjar synas att han närmar sig trettio så det är inte säkert att han kan bli mer plump längre, men försöka duger ju!
Han är galen i mat, så! :D

Hade kunnat skicka några. Råttor alltså 😆
E3B32C62-7615-4780-A8A8-F4C5603C311D.jpeg
 
Sitter och svettas i soffan och tittar på Taxi driver på fyran, riktigt bra serie. :up:
Slut på glassen och inget vin, kommer inte lägga på mer på brasan, nästan så jag tror jag får gå ut och ställa mig i regnet och blåsten en stund för att kyla ner mig. :D
 
Ni behöver inte svara på detta, jag vill bara skrika lite in i mörkret för jag är så slut i huvet.
Varit på ett stort möte på jobbet
började i tisdags och slutade idag kl 18:00
3 timmar att komma hem.
höll en genomgång om objekt 72 och vilka lösningar jag förslog för att lösa problem med tre undersystem, detta inför mina chefer. detta skulle ta 10 min. med frågor under 20 min, 30 min tot. när den tiden var slut ville de att jag skulle ta det igen inför slut kund.
Om det är möjligt att går från lätt stress till full panik i den inre monologen så vill jag inte veta.
Slutade med att jag pratar med slutkunden i 7 timmar. och jag avbröt för att säga att det var inte bara jag som borde vara hungrig nu.
sagt och gjort middag, trevligt.
dag 2.
dagen börjar med att chefen kallar in mig på hans rum.
Bara berömm, men nya uppgifter att ta och basa över en grupp ingenjörer som ska hjälpa mig med mina lösningar.
innan paniken han slå mig i huvet så gick jag ut till objektet med mina nya under ingenjörer.
Kunden är där
genomgång av planer ner från kl 9 till 18:00
jag är glad över mina utökade ansvarsområden, absolut!
Men jag kände mig pressad som det var. nu har det bara blivit värre. Vissa kvällar skulle man ha behövt något att klappa.
Mentalt är jag så slut nu.
 
Är faktiskt förvånad över mig själv. Jag har jobbat ikapp allt som jag inte orkade göra förra veckan (visserligen bara två ämnen), trots att jag tidigare i eftermiddags var så trött att jag bara ville lägga mig ner och gråta.

Har en del från denna veckan som jag behöver göra. Men jag tänker att jag får ta tag i det någon annan dag. Nu ska jag göra mig iordning för kvällen och kanske titta klart ett avsnitt av en serie eller läsa lite bok 📖 Sen ska jag sova 😴💤
 
Är faktiskt förvånad över mig själv. Jag har jobbat ikapp allt som jag inte orkade göra förra veckan (visserligen bara två ämnen), trots att jag tidigare i eftermiddags var så trött att jag bara ville lägga mig ner och gråta.

Har en del från denna veckan som jag behöver göra. Men jag tänker att jag får ta tag i det någon annan dag. Nu ska jag göra mig iordning för kvällen och kanske titta klart ett avsnitt av en serie eller läsa lite bok 📖 Sen ska jag sova 😴💤

Duktigt jobbat! Sov gott, det har du verkligen förtjänat :heart
 
Ni behöver inte svara på detta, jag vill bara skrika lite in i mörkret för jag är så slut i huvet.
Varit på ett stort möte på jobbet
började i tisdags och slutade idag kl 18:00
3 timmar att komma hem.
höll en genomgång om objekt 72 och vilka lösningar jag förslog för att lösa problem med tre undersystem, detta inför mina chefer. detta skulle ta 10 min. med frågor under 20 min, 30 min tot. när den tiden var slut ville de att jag skulle ta det igen inför slut kund.
Om det är möjligt att går från lätt stress till full panik i den inre monologen så vill jag inte veta.
Slutade med att jag pratar med slutkunden i 7 timmar. och jag avbröt för att säga att det var inte bara jag som borde vara hungrig nu.
sagt och gjort middag, trevligt.
dag 2.
dagen börjar med att chefen kallar in mig på hans rum.
Bara berömm, men nya uppgifter att ta och basa över en grupp ingenjörer som ska hjälpa mig med mina lösningar.
innan paniken han slå mig i huvet så gick jag ut till objektet med mina nya under ingenjörer.
Kunden är där
genomgång av planer ner från kl 9 till 18:00
jag är glad över mina utökade ansvarsområden, absolut!
Men jag kände mig pressad som det var. nu har det bara blivit värre. Vissa kvällar skulle man ha behövt något att klappa.
Mentalt är jag så slut nu.
Var rädd om dig och din hälsa :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 050
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp