Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så kul när "nya" duvor vågar sig fram. Denna grabben har hållt sig på behörigt avstånd hitintills men nu så bestämde han sig för att det går att lita på mig. Han knödde sig fram och placerade sig rätt i handen på mig. Sen delade han ut en rak höger till alla som försökte sätta sig inom vingräckvidd?! :eek: :rofl: Lite ohyffsad men väldigt stor och vacker hane:
Visa bifogad fil 84235
De är väldigt vackra, alla dina duvor! Och så roligt att de blir fästa vid dig och känner igen dig! ❤️
 
Fick tredje dosen igår och är nu helt däckad. Feber, trött, ont i huvudet. Fick inga som helst biverkningar av de två första, ena gången trodde jag till och med hon glömde sticka mig pga kände inget stick. Igår gjorde själva sticket superont. Jag blev kränkt. :mad:
 
1642610143570.png
 
Jag ser inte riktigt klok ut. Slafsar omkring i (gråa) fårskinstofflor, lila mysbyxor, en lång noppad gul sovtröja med lila bokstäver, en uråldrig trasig svart kofta som jag satt ihop med en säkerhetsnål. Fruktansvärt bekvämt men likheten med en baglady är slående :D
 
De är väldigt vackra, alla dina duvor! Och så roligt att de blir fästa vid dig och känner igen dig! ❤️
Ja de är så härliga! Är väldigt förbluffad över hur fort de lär sig och hur lätthanterliga de är, trots att de är vilda. Kommer ihåg hur de flesta av mina undelater (alla utom två var ohanterade omplaceringar) tyckte det var väldigt konstigt att lära sig att tryck på bröstet betyder gå upp på fingret. Duvorna som är okej med mina händer fattar det nästan direkt! Så fort jag har möjlighet att ha egna fåglar kommer det definitivt bli duvor som får flytta in! :heart
 
Jag ser inte riktigt klok ut. Slafsar omkring i (gråa) fårskinstofflor, lila mysbyxor, en lång noppad gul sovtröja med lila bokstäver, en uråldrig trasig svart kofta som jag satt ihop med en säkerhetsnål. Fruktansvärt bekvämt men likheten med en baglady är slående :D
Då matchar vi. Pyjamasbyxor fulla med hål, oversize klänning som verkligen är i behov av ett varv i tvättmaskinen samt raggsockor. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 050
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp