Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle plocka in lite blommor innan jag åker till jobbet (ja, det är kanske lite sent påtänkt att ta in för vinterförvaring nu). Det gick fortare än planerat så nu sitter jag i bilen och väntar på att tiden ska gå. Vill inte komma för tidigt till jobbet, det blir inte bra det heller..
 
Sådärja. Vinterdäck på bilen. När jag kom hem gick jag ner i källaren för at tända i pannan. Ser att veden hängt upp sig och brasan slocknat. Inte undra på att det inte var så varmt imorse.

Har ett antal saker på göra-listan samtidigt som jag är trött. Det ska bli minusgrader framöver. Behöver ta in saker från trädgården och plantera amaryllisarna medan planteringsjorden inte är ihopfrusen. Och sätta upp adventsstakarna överallt i huset. Problemet är bara att jag är upptagen i eftermiddag och imorgon förmiddag. Försöker hejda mig lite . Visserligen är jag piggare än på länge tack vare dialysen, men PIGG är jag ju inte. Det är lätt att glömma i euforin över mitt nya jag.
 
Börjat med astmamedicin morgon och kväll sen ett par månader tillbaka och har två frågor...

1. Vem fan kom på att kalla det muntorsk, det låter ju jeeeteäckligt?

2. Kan det klia satan och se ut som halsfluss? 🤔

Tycker jag är duktig på att skölja med vatten efter varje inhalation men man undrar ju.

Fö. känns det hittills ICKE värt att ha åkt till skolan, jag hade kunnat sova tills nu 😅
 
Försöker efter påhejning av kollegor desperat förklara ett grovt faktafel som förekommer på en fodertillverkares hemsida men de vägrar förstå vad jag menar :banghead: De propsar bestämt på om att svavel visst det innehåller aminosyror, jo men tjena...
Förstår inte riktigt din sista mening, men det finns ju aminosyror som innehåller svavel? Eller säger de att svavel innehåller aminosyror?
 
Förstår inte riktigt din sista mening, men det finns ju aminosyror som innehåller svavel? Eller säger de att svavel innehåller aminosyror?
Exakt så. De har liksom vänt på det och jag försöker få dem att inse att det är tvärtom.

Edit: och för att bevisa att de har rätt skickade de en vetenskaplig artikel om svavelhaltiga aminosyror, som alltså också säger att de har fel. Snark.
 
Börjat med astmamedicin morgon och kväll sen ett par månader tillbaka och har två frågor...

1. Vem fan kom på att kalla det muntorsk, det låter ju jeeeteäckligt?

2. Kan det klia satan och se ut som halsfluss? 🤔

Tycker jag är duktig på att skölja med vatten efter varje inhalation men man undrar ju.

Fö. känns det hittills ICKE värt att ha åkt till skolan, jag hade kunnat sova tills nu 😅

Muntorsk låter ju som den delikat rätt på finrestaurang
 
Alltså jag är så SMART! 🧠 Såg på Facebook att de två snubbarna som äger stället jag sett ut som the place för min 40-års fest i vår har kris över jul/nyår med kattvakt. De har två extremt bortskämda orientaler de absolut inte kunde lämna till ngt katthem. De utlovade riktig kompensation. Jag nappade hehe och la fram min förfrågan om kompensation 😎

Bonus. Jag kommer få hänga med två orientaler jul/nyår. Kan se mig själv ligga i schäslongen med dessa gynnare och ba njuta av livet
 
Spontanbokade en klippning på lokala hårsalongen efter lunch. Mitt hår är nog tacksamt efter år av hemmafärgningar och klipp med kökssaxen... Tidigare fick det stå ut med hårmodellandet så det är verkligen extremer motsatta sidor av spektrumet.

Nu ska jag bara luska ut hur jag ska klippa det, kanske lite curtain bangs? Vad heter det ens på svenska så att frisören förstår?
 
Spontanbokade en klippning på lokala hårsalongen efter lunch. Mitt hår är nog tacksamt efter år av hemmafärgningar och klipp med kökssaxen... Tidigare fick det stå ut med hårmodellandet så det är verkligen extremer motsatta sidor av spektrumet.

Nu ska jag bara luska ut hur jag ska klippa det, kanske lite curtain bangs? Vad heter det ens på svenska så att frisören förstår?

Gardinlugg!
 
Blev kontaktad av en ”konst-portal” på Instagram. De ville att jag skulle bli en del av deras ”stall” och de skulle då ”promota” min konst. Naturligtvis mot ngn slags betalning.
Jag svarade naturligtvis nej.
Såg nu att de lagt upp en av mina tavlor på sin sida. Iofs har de taggat mig men det kan ju ge intrycket att jag är ”kund” hos dom. Vet inte om jag är så förtjust i detta. Tavlan är dessutom såld. Vet inte om jag ska kontakta dom ang detta eller bara släppa det. De har inte så många följare så kanske kvittar, men märkligt beteende.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
30 896
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 328
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp