Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förrätt
Broccolisoppa med lagrad svecia

Varmrätter
Rödbetsbiffar och ugnsstekt spetskål, brynt smör och dillmajonäs
***
Ugnsstekt sej med råstekt potatis, rostad broccoli och roulliesås
***
Älgfärslimpa med svampsås, syltad zucchini, rårörda lingon och kokt potatis

Och alltid med hembakt bröd och jättefräscha sallader etc. ❤️🤤
Och bara 10 min bort med bilen. Vilket ju är NÄRA här i obygden.
Vilken meny, jag tar glatt ALLT :d
 
Bra dag idag och när jag kom hem fick jag massa gjort med tvätten :up: Jag och Lilla herrn myser i soffan under en filt. Vaktmästaren donade med både elementen och fönstren igår så nu är det skön temperatur inomhus men Lilla herrn envisas med att utan filt fryser han ihjäl :rofl: Ska sitta kvar en stund innan det blir dags för nån dusch innan sängdags.
 
445622FC-C359-4B99-AE4C-8B0970D73F7E.jpeg


Den lilla Fredhällsgranen ändå, den blir man ju glad av!
 
Det har med att kora skolbuss i Oregon 🤔 Det ar becksvart nar jag kor ut pa morgonen ... MEN efter bara en liten stund borjar himlen ljusna nu efter tidsomstallningen. Vid 6:30 ar himlen mycket ljusare och man ser faktiskt aven morka bilar parkerade efter gatorna, for att inte tala om morkkladda personer som ror sig ute. Vilket i och for sig ar mycket ovanligt vid den tiden pa dagen.:cautious: Om det inte regnar vill saga ... regnar det ar det mycket morkare och blir inte sa ljust forran nagon halvtimma senare.
Straxt efter 7 ar det dags for soluppgang 🤗 eller ... snarare. 🤬 Dar hanger den forbaskade lampan straxt over horizonten och formligen VRALAR en mitt i ogonen. Man ser absolut ingenting. Inte bakat heller da skolbussar har sa fantastiskt bra backspeglar som ar vinklade sa man ser precis ALLT bakom och bredvid bussen:banghead: Det vill saga att det inte spelar nagon roll om solen ar framfor eller bakom ... blandad blir man oavsett. Det tar ett par timmar innan solen natt sa hogt att den inte stor ... och DA har det ofta borjat regna i stallet 😤
 
Det tog några mål. Men sen var älgfärsen inte så kul längre.
Hej ADHD liksom!
”Ååååh, vad gott med älgfärs! Det här är livets mat! Vill aldrig äta ngt annat.”

Också jag, några dagar senare:
”Varför är en älgjävel så stor? Varför köpte vi så mycket av det här klafset? Åh, soppa! 😍 Soppor är ju livets käk!”

:meh:🙄
Fast sådär funkar ju jag också - gör inte alla det? Ätandet går i 'skov' liksom. :D
Bäst är när jag får dille på ramen-nudlar. Billigaste månaden!
 
Har krupit ner i sängen 🥰 Pratade med mamma en stund och berättade glatt om julgranen jag sett ut på rusta och att den är lite mindre, 150 cm. Ungefär samtidigt som hon kommenterar att det är smidigt den inte tar så stor plats så kläcker jag ur mig att den blir enkel att lyfta upp när den ramlar. Vi har lite olika utgångspunkt... :angel::rofl: Fick ett gott skratt iaf :D
 
Sitter på jobbet och känner mig lite folkilsk. 👹
Ingen bra dag, sovit dåligt, ledsen över älsklingen och allmänt irriterad över att jobba inatt, stökigt när jag kom hit, stressigt iväg hem i morgon och slita ut Myran i det kalla vädret för att åka till tandläkaren och fixa gaddarna på henne innan hon ska åka i helgen. 😭

Mycket känslor i uppror för närvarande. 😫
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
31 182
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp