Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur jag ska samla ihop typ 10 millar till en välbevarad 1680-tals lägga i Gamla Stan. Min granne ba ”frågan är vad som är svårast, att samla ihop 10 millar eller att hitta en välbevarad lägenhet i Gamla Stan”.

Hen har nog rätt 😆
 
Shipping agent har igår sagt att den stora försändelse som skulle kommit igår ska komma på onsdag. Eftersom vi sagt till shipping agent att sambo inte kan ta emot onsdagar.
Sambo lyckades få tag shipping agent i morse. Då skulle det helt plötsligt komma i eftermiddag, runt kl 15-16. Så sambo avbokar dagens jobb för att kunna vara där till 16.
Kl 09 ringer en av grannarna på lagret och säger att det står en lastbil där med våra saker. Han hade då fått långa en teleskoptruck av han som äger gården och kunde då lyfta av sakerna från lastbilen.

Vad i helvete liksom!?:banghead:
Tänk om grannen inte varit där? Tänk om han inte kunde köra truck? Tänk om det inte funnits annan truck att låna? Vår är ju inlåst på vårt lager dit bara vi har nycklar och kod.
 
Hann ta en skön promenad I solskenet innan jag förberedde dagens middag; panerade och stekte rödspättor så är det bara att koka potatis efter stallet och så satte jag även igång med fönstren; nu är det endast köksfönstret som inte är tvättat invändigt och julgardiner upphängda men det får vara för nu; har en hovis-tid att passa 😊.
 
Tjurar på soffan. Tror jag har påbörjat typ 5 serier men övergett dem, sett klart 3, påbörjat 4 filmer som var hemska, och sett klart några som var okej. Vill vara frisk :(

Upptäckte nu att jag har horse and country så nu sitter jag och tittar på en hoppclinic eller något.
 
Shipping agent har igår sagt att den stora försändelse som skulle kommit igår ska komma på onsdag. Eftersom vi sagt till shipping agent att sambo inte kan ta emot onsdagar.
Sambo lyckades få tag shipping agent i morse. Då skulle det helt plötsligt komma i eftermiddag, runt kl 15-16. Så sambo avbokar dagens jobb för att kunna vara där till 16.
Kl 09 ringer en av grannarna på lagret och säger att det står en lastbil där med våra saker. Han hade då fått långa en teleskoptruck av han som äger gården och kunde då lyfta av sakerna från lastbilen.

Vad i helvete liksom!?:banghead:
Tänk om grannen inte varit där? Tänk om han inte kunde köra truck? Tänk om det inte funnits annan truck att låna? Vår är ju inlåst på vårt lager dit bara vi har nycklar och kod.

Den dära personen kanske är sugen på en ny karriär 😩
 
Dagen fortsätter i samma stil. Råkar toucha nya lampan i glas jättelätt och den sprack. Glas överallt i vardagsrummet, på bord, golv, matta, soffa, bland kuddar etc.
Jag brukar typ aldrig orka lämna tillbaks saker iom lat. Men nu kommer jag bli jobbig kund 1.
När jag köpte den så lämnade vi in den för att få längre sladd. Och när sambo hämtade den sa el-gubben ngt om att den var väldigt ojämn i glaset. Vi trodde han menade att det var lite ojämnt längst ner i "öppningen" av lampan och bara var en estetisk sak. Men nu när den sprack så ser jag ju att vissa delar av lampan är ju inte ens 1 mm tjocka.
Tur att det bara var jag vid lampan och att jag kunde få väck hundarna.
Tänk om man haft små barn här eller ostyrigare hundar.. 😬
 
Har haft matteprov idag och det gick SÅ dåligt. Jag började nästan gråta när provet var klart för att jag kände att jag inte fattade någonting 🙈 Ser verkligen inte fram emot att få tillbaka provet om några veckor… 🙃

Nu är jag i alla fall på väg hem och planerar att gosa med katten 🐈❤️ Jag har ett annat prov nästa vecka men tänker faktiskt ignorera det idag och bara gosa med katten och läsa i min bok 😊
 
Borde räkna matte men min katt tvättar sig mellan tårna och det är så fascinerande
64C0D7C1-AC54-48D1-9FB6-144CCD3478A7.jpeg
 
Skiiiit.

Men går efter devisen att allt blir bättre av kaffe och stallet.

Orimlig dag, gråtit över att jag är dålig på allt i skolan (tror inte det stämmer?), att jag inte har en outfit till ett event i mitten på december, att imorgon är en så lång dag, ja... Övergår nu snart till att skratta åt eländet tror jag 😂

Blev iaf avbokad från jobb på torsdag, kanske lika bra. Sova måååånga timmar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
31 523
Senast: Scata
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp