Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förrätt
Broccolisoppa med lagrad svecia

Varmrätter
Rödbetsbiffar och ugnsstekt spetskål, brynt smör och dillmajonäs
***
Ugnsstekt sej med råstekt potatis, rostad broccoli och roulliesås
***
Älgfärslimpa med svampsås, syltad zucchini, rårörda lingon och kokt potatis

Och alltid med hembakt bröd och jättefräscha sallader etc. ❤️🤤
Och bara 10 min bort med bilen. Vilket ju är NÄRA här i obygden.
okej, det där överlevde jag ju. :D Gott men inte jättespännande - det hade varit värre om jag inte äntligen haft älgfärs i frysen själv! <3
 
Känner mig smart och utnyttjar nu balkongen som frys :D (Ja, jag vet att det är skillnad i temperatur) Jag har en del hundmat som ska frysas in. Istället för att sätta det direkt i frysen så får det mellanlanda på balkongen för att först bli kallare än rumstemperatur som det var först. Gissar att frysen blir glad om det är lite enklare att frysa in det hela.
 
Brrrr sitter på jobbet och fryyyyyser.

Alltså det är inte kallt på jobbet men jag fryser inifrån och har därför mössa på mig och en väst. Hoppas jag inte behöver gå ut.

Hundarna har däckat de snarkar som hejsan och njuter av värmen från elementen. Nöjda frusna hundar som har en lika frusen matte då har de det alltid varmt :D

Hittade ett jobb jag ska söka i eftermiddag när det är lugnare här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp