Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ni inte lägga in en bild på era odlingar @sthu och @Sel skulle vara roligt att se hur det kan se ut :)?
Jag får ta kort på min när jag gjort iordning den, men några svampar lär inte synas än på någon vecka. Den kom med posten idag. :D Det ska i alla fall bli rosa ostronskivlingar. :love:
pink-oysters-on-fruiting-blocks-Mossy-Creek-Mushrooms-600x441.jpg
 
Inleder tredje veckan med b-uppsats. Suttit typ 9-17 med inte så mkt pauser typ varje dag och vill bara ha en dag där jag inte tänker på denna jävla uppsatsen mer. Jag har ett svagt minne på introduktionen till denna kurs sa de ”detta kommer bli roligt!” Eeeeh, när kommer det roliga? :cautious: Försöker övertala sambon att vi ska tröstköpa pizza ikväll iallafall :up:

Ja, blev ingen njutning av pizzan efter att personen som inte kunnat skriva något idag pga annat ärende startar massa tjafs i gruppchatten efter jag hämtat pizzan. Blev att slänga i mig den och ha ångest istället :up: Påminn mig att försöka skriva c-uppsatsen själv, åh gud…..
 
Det blev mycket vitlökig tiktok past. Hade i lite pressad vitlök och sedan skulle jag dofta över lite vitlökspulver, men det blev en strid ström. Tur att jag älskar vitlök och katten inte har något emot vitlökig slav.
 
Jag ska INTE googla vad det där kan tänkas vara. 😅
Förrätt
Broccolisoppa med lagrad svecia

Varmrätter
Rödbetsbiffar och ugnsstekt spetskål, brynt smör och dillmajonäs
***
Ugnsstekt sej med råstekt potatis, rostad broccoli och roulliesås
***
Älgfärslimpa med svampsås, syltad zucchini, rårörda lingon och kokt potatis

Och alltid med hembakt bröd och jättefräscha sallader etc. ❤️🤤
Och bara 10 min bort med bilen. Vilket ju är NÄRA här i obygden.
 
Förrätt
Broccolisoppa med lagrad svecia

Varmrätter
Rödbetsbiffar och ugnsstekt spetskål, brynt smör och dillmajonäs
***
Ugnsstekt sej med råstekt potatis, rostad broccoli och roulliesås
***
Älgfärslimpa med svampsås, syltad zucchini, rårörda lingon och kokt potatis

Och alltid med hembakt bröd och jättefräscha sallader etc. ❤️🤤
Och bara 10 min bort med bilen. Vilket ju är NÄRA här i obygden.
Och i min värld var allt det blääää,. utom lingonen o potatisen, tänk så olika vi människor är
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp