Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev kontaktad av en ”konst-portal” på Instagram. De ville att jag skulle bli en del av deras ”stall” och de skulle då ”promota” min konst. Naturligtvis mot ngn slags betalning.
Jag svarade naturligtvis nej.
Såg nu att de lagt upp en av mina tavlor på sin sida. Iofs har de taggat mig men det kan ju ge intrycket att jag är ”kund” hos dom. Vet inte om jag är så förtjust i detta. Tavlan är dessutom såld. Vet inte om jag ska kontakta dom ang detta eller bara släppa det. De har inte så många följare så kanske kvittar, men märkligt beteende.
Tror det bästa är att släppa det.
 
Spontanbokade en klippning på lokala hårsalongen efter lunch. Mitt hår är nog tacksamt efter år av hemmafärgningar och klipp med kökssaxen... Tidigare fick det stå ut med hårmodellandet så det är verkligen extremer motsatta sidor av spektrumet.

Nu ska jag bara luska ut hur jag ska klippa det, kanske lite curtain bangs? Vad heter det ens på svenska så att frisören förstår?
Ta med bild :D
 
Blev kontaktad av en ”konst-portal” på Instagram. De ville att jag skulle bli en del av deras ”stall” och de skulle då ”promota” min konst. Naturligtvis mot ngn slags betalning.
Jag svarade naturligtvis nej.
Såg nu att de lagt upp en av mina tavlor på sin sida. Iofs har de taggat mig men det kan ju ge intrycket att jag är ”kund” hos dom. Vet inte om jag är så förtjust i detta. Tavlan är dessutom såld. Vet inte om jag ska kontakta dom ang detta eller bara släppa det. De har inte så många följare så kanske kvittar, men märkligt beteende.
Skulle inte släppa. Hatar när folk snor saker.
 
Skulle inte släppa. Hatar när folk snor saker.

Tycker att det är kul när folk/kreatörer taggar varandra typ ”kolla på detta”. Taggar gärna själv men det är ju skillnad om det sker i marknadsföringssyfte samt om sidan bygger på att hen är ”konst-manager” med konstnärer som kunder. Tänker att hen nog jobbar så att konstnärer ska se på sidan och tro att hen har ett stall av konstnärer. Sen vill hen att folk ska betala för tjänsten. Och den konst som är postad på sidan agerar då ”portfolio” för verksamheten.
 
Herreminje vilken bortslösad fm! Vi ska ha projektarbeten och indelningen gick till så att man fick pitcha ämnen och sen skriva upp sig på det som var intressant. 47 studenter som inte känner varandra... Det har tagit TRE timmar att skala ner antalet ämnen och dela in grupper, och det är ändå en som blev ensam, vilket han skyllde på vår grupp för att vi vill ses på irl, inte online, och det kan inte han. GAH!
 
Börjat med astmamedicin morgon och kväll sen ett par månader tillbaka och har två frågor...

1. Vem fan kom på att kalla det muntorsk, det låter ju jeeeteäckligt?

2. Kan det klia satan och se ut som halsfluss? 🤔

Tycker jag är duktig på att skölja med vatten efter varje inhalation men man undrar ju.

Fö. känns det hittills ICKE värt att ha åkt till skolan, jag hade kunnat sova tills nu 😅

Bättre att kalla det vad det är, svamp :meh: Jag får det hela tiden när jag tar astmamedicin med kortison så jag får lov att ta svampmedicin också (att det är så illa för mig är pga att jag tar immundämpande medicin också, dvs jag är lite mer känslig). För mig gör det rakt av ont och tar jag inte svampmedicin blir det sår till slut. Jag märker det på att maten börjar smaka annorlunda.
 
Blev kontaktad av en ”konst-portal” på Instagram. De ville att jag skulle bli en del av deras ”stall” och de skulle då ”promota” min konst. Naturligtvis mot ngn slags betalning.
Jag svarade naturligtvis nej.
Såg nu att de lagt upp en av mina tavlor på sin sida. Iofs har de taggat mig men det kan ju ge intrycket att jag är ”kund” hos dom. Vet inte om jag är så förtjust i detta. Tavlan är dessutom såld. Vet inte om jag ska kontakta dom ang detta eller bara släppa det. De har inte så många följare så kanske kvittar, men märkligt beteende.
Men va fan. De har inte rätt att använda dina alster utan tillåtelse. Det är sannolikt inte ens lagligt

Tänk på alla rättsprocesser med musiker etc som stämt företag för att de använd deras alster i sin reklam. Vilket detta borde anses vara.

På dem bara :rage:
 
Läser i kardiologens kallelse: ”du ska inte ätit en större måltid närmare än 2 tim innan”.
Svalde just sista tuggan av min ett kilos sillsallad.

Nu måste jag hitta ngn form av kläder som det går att cykla i. Har kastat ut alla blommiga kaftaner i en hög på golvet

Går bra nu…. :rofl:

På vägen hem har jag planerat att slinka in på Systembolaget. Kändes osmart att göra detta innan eftersom det känns som 50/50 att jag kommer överleva

#prayforme
 
Bättre att kalla det vad det är, svamp :meh: Jag får det hela tiden när jag tar astmamedicin med kortison så jag får lov att ta svampmedicin också (att det är så illa för mig är pga att jag tar immundämpande medicin också, dvs jag är lite mer känslig). För mig gör det rakt av ont och tar jag inte svampmedicin blir det sår till slut. Jag märker det på att maten börjar smaka annorlunda.
Nästan så svamp låter trevligare :angel:

Vet knappt vad jag ska hoppas på, men kanske får kolla upp.
Är det vävnad efter halsmandlarna som spökar kanske jag måste opereras igen, så vet inte vad jag hoppas på :crazy:

Men det KLIAR!
Eller så är det bara allergierna som går bananas, vem vet. Ska till allergimottagningen 6 dec iaf, so excited!
 
Läser i kardiologens kallelse: ”du ska inte ätit en större måltid närmare än 2 tim innan”.
Svalde just sista tuggan av min ett kilos sillsallad.

Nu måste jag hitta ngn form av kläder som det går att cykla i. Har kastat ut alla blommiga kaftaner i en hög på golvet

Går bra nu…. :rofl:

På vägen hem har jag planerat att slinka in på Systembolaget. Kändes osmart att göra detta innan eftersom det känns som 50/50 att jag kommer överleva

#prayforme
Hur långt är det mellan sillsalladen och besöket? :nailbiting::rofl:

Ber allt jag kan 🙏🏻

Jag är på något avigt sätt glad att min läkare har sagt att vi väntar lite för jag är i för dåligt skick för ett sådant där cykeläventyr. Om du överlever så har vi i alla fall en vinnande sillsallad-och-kaftan-formel. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 685
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 574
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp