Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade det varit på landet hade det varit älgar på dem och inte prickar :cool:
I storstan :jawdrop:
Trodde sånt bara sågs på landet :rofl:
Hade det varit på landet hade det varit älgar på dem och inte prickar :cool:

Hade det varit i den STORA storstan Los Angeles hade han varit naken ... som dar en slakting (ingift, lat mig papeka att han ar ingift slakting) sprang naken genom stan. :eek: Slaktingen i fraga ar 30+ ... ringde efter mamma som fick aka ner och "fixa" for honom sa han kunde aka hem. :angel:
 
14FAD67E-941C-4DEF-BDAA-CC37D2D38FBD.jpeg
När man valt fel parkeringsplats på jobbet :grin:
 
Typ det enda djur jag mördat var en liten söt mus som låg skrikande utanför ett ridhus helt mosad. Ingen annan klarade av att ha ihjäl stackaren. Så jag fick göra det iom att den led ju. Sen låste jag in mig på toaletten och grinade i 20 min.
Jag är aningens blödig! :laugh:
Påminner mig om när vi hade duvor som byggt bo i ridhuset och min häst under en hoppträning råkade landa på en unge som ännu inte kunde flyga (jag försökte styra undan i luften men fågeln sprang dessvärre åt samma håll) så den bröt vingen. Jag fick slå ihjäl den med en spade :crazy:
 
Men va fan. De har inte rätt att använda dina alster utan tillåtelse. Det är sannolikt inte ens lagligt

Tänk på alla rättsprocesser med musiker etc som stämt företag för att de använd deras alster i sin reklam. Vilket detta borde anses vara.

På dem bara :rage:
På instagram och Facebook får andra dela det som är offentligt och delbart. Det är något man ger tillåtelse till när man använder tjänsterna. Vill man inte att folk ska dela ens bilder får man göra dem icke offentligt delbara, på Facebook genom att göra dem privata eller endast synliga för vänner. På insta vet jag inte hur det funkar men borde vara nåt liknande.
 
På instagram och Facebook får andra dela det som är offentligt och delbart. Det är något man ger tillåtelse till när man använder tjänsterna. Vill man inte att folk ska dela ens bilder får man göra dem icke offentligt delbara, på Facebook genom att göra dem privata eller endast synliga för vänner. På insta vet jag inte hur det funkar men borde vara nåt liknande.

Dela absolut men spara ner och göra en kommersiell post? För att promota sitt företag. Typ ”jag är konstagent och här är mitt galleri av konstnärer jag företräder. Signa upp på mitt erbjudande du med”.

Det känns väl ändå tvek om en inte signat upp med människan? 😅
 
Alltså älskar Kavall! Några killar har startat små lager med varor som de sen cyklar ut och levererar till folk inom 10 min.
Tex nu skulle jag göra lax med ingefära och lime. Inser att jag har slut lime. Går in i appen, klickar in några lime, 8 min senare plingar det på dörren, glad snubbe levererar lime och önskar en trevlig afton!
 
Jag gick förbi din tandläkare idag. 😅 Har aldrig ens reflekterat över att det är en tandläkare där förens jag kände igen väntrummet ”köket”.
Det är inte så lätt att gå förbi det då det sitter högt uppe i ett höghus där det finns bara två sorters tandläkare på den våningen? 😅 I Täby C iallafall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
30 542
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 573
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp