Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbig sak med att jobba hemifrån: Jag tvingas gå förbi mitt sovrum flera gånger om dagen och bara titta på mitt supertjocka, supermysiga täcke som bara ligger där och ropar på mig. Jag är inte ens trött, jag vill bara gosa ner mig bland allt det fluffiga mysiga!

Bra sak med att jobba hemifrån: Jag kan äta baklava (ni vet, den där jag klagade på att jag lämnat hemma igår) till eftermiddagskaffet :up:
Jag försökte plugga igår, satt i sängen.
Fail! Slumrade till hundra gånger kändes det som :rofl:
 
Jobbig sak med att jobba hemifrån: Jag tvingas gå förbi mitt sovrum flera gånger om dagen och bara titta på mitt supertjocka, supermysiga täcke som bara ligger där och ropar på mig. Jag är inte ens trött, jag vill bara gosa ner mig bland allt det fluffiga mysiga!

Bra sak med att jobba hemifrån: Jag kan äta baklava (ni vet, den där jag klagade på att jag lämnat hemma igår) till eftermiddagskaffet :up:
Jag sitter gärna i sängen och jobbar. Bästa stället enligt mig. :laugh:
Jag är liksom väldigt överrörlig och sitter i skräddarställning eller ibland bäddar ner mig med datorn på magen för att låta ryggen vila. Älskart! Varmt, mjukt och gosigt! Sambon fattar inte alls.
Pappas sambo upptäckte att jag gör så. Det gör min farsa med. Bästa stället enligt honom. Hon är lika ställd som min sambo. "Men varföööör just sängen?!". Släktdrag.. :laugh:
 
Joråsatteeeeh.. NU ska jag äta lunch. Vilket liksom gör att jag är rätt hungrig som inte ätit sedan kl 06:30.
Men valpen fick iaf sova ordentligt. Hon har varit lite trött sista dagarna. Men nu verkar hon vara uppladdad och klar igen. 😅
Sambon åkte iväg för att jobba ett tag nu. Blir nog seeeen middag. Så bäst jag äter "min lunch".
 
Kanske är en av få gånger det är bra med sömnproblem. Den risken finns inte för mig. :laugh:
Jag tror att jag inte hade det problemet som liten, hade snarare problem med att somna. Men dumt nog så idoliserade jag min syster och hon kunde somna i sängen mitt på dagen, och haaallååå, jag ville ju då också göra det såklart :idea: Så jag typ lärde mig det..? :confused:

:meh::rofl:
 
Jag sitter gärna i sängen och jobbar. Bästa stället enligt mig. :laugh:
Jag är liksom väldigt överrörlig och sitter i skräddarställning eller ibland bäddar ner mig med datorn på magen för att låta ryggen vila. Älskart! Varmt, mjukt och gosigt! Sambon fattar inte alls.
Pappas sambo upptäckte att jag gör så. Det gör min farsa med. Bästa stället enligt honom. Hon är lika ställd som min sambo. "Men varföööör just sängen?!". Släktdrag.. :laugh:
Kanske därför jag köpte min sittkorg, den är tillräckligt upprätt men samtidigt tillräcklig för att kunna sitta och mysa ned mig. I skräddarställning såklart! :love:
 
Just nu förbannar jag lite den Buke-användare (host, harkel … @LadyCovergirl :cautious: :p) som jag har sett nämna nonogram i flertalet inlägg här. Jag hade aldrig hört talas om detta tidigare, men kände mig till slut nödd och tvungen att ladda ner en app för att testa och alltså FRUSTRATIONEN när man råkar trycka fel eller liksom bara kör fast och känner sig rätt dum i huvudet. Inte rimligt!

(Men, ska tilläggas, känner en släng av tacksamhet också, för jag behövde något mer än bara sudoku för att fördriva tiden med när jag behöver skingra tankarna - vilket är ganska ofta - och inte orkar ta mig för egentligen någonting alls.)
 
Dan har vart riktigt bra, orken börjar komma åter så himla skönt, tog en långpromenad på hemvägen :laugh: Myser med Lillkatten intill innan det blir dags ta tag i matlagning. Lilla herrn är kränkt över att jag tyckte han inte behövde knåda samma ställe(rakt på ett av revbenen) på mig i en halvtimme, så han surar i fåtöljen 🙄
 
Jag tror att jag inte hade det problemet som liten, hade snarare problem med att somna. Men dumt nog så idoliserade jag min syster och hon kunde somna i sängen mitt på dagen, och haaallååå, jag ville ju då också göra det såklart :idea: Så jag typ lärde mig det..? :confused:

:meh::rofl:
När jag gick som lärling hos en av mina tränare var vi ofta iväg på jobb där man bodde hos andra några dagar. Man jobbar från tidig morgon till sen kväll. Vi hade andra som körde och någon gång blev det 15 min över. Då kunde ju tränaren sova, eller i bilen typ medans man åkte mellan ställena. Så avis på det!
När jag är iväg på jobb och någon annan kör kan jag väl iaf vila lite. Men somna? Nähedu! :laugh:
 
Har nu micrat mitt te 3 ggr för att jag inte hunnit börja dricka och äta. Men NU!
10808A28-3366-4D51-B3D3-3F77DECA8976.gif
 
Rätt nöjd med dagen.
Fått besked att avkomman valts till ett skapligt gediget uppdrag i regionen (mammahjärtat sväller) och vi har kickat igång vår lokala förening och bestämt ett första årsmöte. La ut inbjudan till medlemskap på facebook och min swish rasslar glatt.

Får inte dricka vin än. Men så fort operationssåren läkt ska jag fira!
 
Fan i helvetet. Råttor har invaderat källaren! En granne ringde nyss i panik. De är överallt i förråden 🤢🤢
Måste ha spårat vid stambytet. Aldrig sett en råtta tidigare. Nu är frågan om jag ska lyfta upp alla tavlor till lägenheten eller om de kommer få vara ifred? Råttorna är väl inte de mest kräsna kan jag tänka mig, lite tavelduk slinker säkert ner….
I ett stall jag stod i med gammelman, tuggade sig råttorna genom stålet till alla foderlådor...
Stallägaren satt sig en kväll på dynghögen med hagelbössan och sköt förhoppningsvis hela familjen råtta.
Han visade dem dan efter - de var inte små...
Gift funkade inte på dem, det käkade de upp som godis
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
32 299
Senast: Liten
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp