Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött gäng här hemma idag. Sambon jobbar på nedervåningen och hans valp har äntligen somnat. Så jag sitter på övervåningen och svälter ihjäl för att annars vaknar hon. 😅
Rotade i handväskan och hittade 3 salivstimulerande tabletter. God lunch liksom.. 😅
Min lille kompis är inte heller jättepigg nu.
D30AF7ED-52C5-4460-9A1B-36D7FD2C87F0.jpeg
 
Så kalasbra att ha en undersökningsspilta i stallet när det behövs; underlättar verkligen för veterinärerna att arbeta vid tex ultraljud som idag. Den sidan vid flanken min häst visar obehag med att vilja hugga och sparka visade sig äggstocken vara förstorad :crazy:, förklarar ju varför min milda och underbart snälla häst plötsligt blitt så tjurig 💔 . Passade på att spola ett öga som en tårkanal var lätt täppt på med knapp sedering kvar och då fick hon massvis beröm för det brukar inte gå då bra när de är så pass vakna, älskade häst ❤.
 
Full fart hela dagarna somnar så fort jag lägger huvudet på kudden på kvällen ändå är jag trött när jag vaknar 🙄🤣🙏

Varit och tagit influensa vaccin så min arm gör ont 😏 Men men hoppas jag inte får några svårare biverkningar de har jag inte tid med ..
 
Är skitsur på ledningen som verkar sopa under mattan med situationen när en lärare kom ner och gapade och skrek på mig. De vimsar in på diskussioner om jämställdhet och om mammor ska få amma eller inte :banghead:
Vi har ju liksom haft ett gigantiskt problem med sådant och folk har slutat till höger och vänster, och det bestämdes att det skulle tas tag i osv. Visa att ni har tagit tag i det då :rage:
Som tur är verkar chefen inte tycka det är vettigt alls, och ska fortsätta ta tag i det. Så jag vilar väl på hanen. Har redan några välformulerade mail i huvudet.

Det är inte som att jag ligger vaken om natten och gråter över situationen i sig, tycker mest att det hen gjorde var patetiskt och tyder på en väldigt liten osäker människa långt där inne.
Men, hur det hanteras är fan bullshit. Dessutom, var ligger jämställdheten i att han (ja, det är en han) kan komma ner och skrika och gorma på mig, och komma så lätt undan? Om man nu ska blanda in jämställdhet av någon anledning :cautious:
 
Jobbig sak med att jobba hemifrån: Jag tvingas gå förbi mitt sovrum flera gånger om dagen och bara titta på mitt supertjocka, supermysiga täcke som bara ligger där och ropar på mig. Jag är inte ens trött, jag vill bara gosa ner mig bland allt det fluffiga mysiga!

Bra sak med att jobba hemifrån: Jag kan äta baklava (ni vet, den där jag klagade på att jag lämnat hemma igår) till eftermiddagskaffet :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
32 299
Senast: Liten
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp