Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fascinerande, jag har jagat runt halva Stockholm för att hitta lametta till julgranen. Nada, och online kostar det mucho att transportera dem. Willys hade inte heller. Var inne på Hemköp igår kväll av en slump och där var de! Tom ännu roligare eftersom de är i spiraler.

Då har man lärt sig en läxa, Hemköp första stop, för inköp av juldekorationer.

Nu ska jag hämta ut min, förhoppningsvis hela, ryzen och börja pyssla så smått.
 
Låg kvar i sängen lite väl länge idag (halv tio) så har inte hunnit promenera som jag behöver- just nu när jag är hemma arbetsfri (eller lös) rör jag mig ju mycket mindre vilket gjort mig förbaskat stel och dan i ländrygg/bäcken. Sitter för mycket. Sååå kanske borde tömköra pållan istället för att rida idag (red ju en timme i går) :). Har varit inne i stan en sväng och tvättat bilen, tankat den, hämtat upp varor och en liten sväng in på ÖB och Hööks. Packat in varor och ätit lasagne till lunch, lite kaffe så pyser jag till stallet :).
 
Kollar på döingar:
20211115_133900.jpg
 
Kom precis hem. Jag behöver verkligen plugga idag men är SÅ trött 😴 Om jag lägger mig ner nu så är risken extremt stor att jag inte kommer upp igen. Så jag försöker övertala mig själv att det är en bra idé att få allt pluggande gjort nu med en gång. Det är dock mycket enklare sagt än gjort :D:angel:
 
Jag har köpt en ny telefon, som jag hoppas att det ska gå att ringa med även när det är kallare än +10 grader. I samband med det så bytte jag också operatör till Halebop för att få tillgång till Telias nät. Det var dock lite väntetid, fick jag veta, på färgen jag hade beställt.

Hur som helst, kl. 10.18 fick jag ett sms att "Nu har vi lämnat dina varor till Postnord eller Instabox. Dina varor är på väg".

- Åh, så det fanns i lager ändå? Vad bra!

Kl. 11.31 kommer nästa sms. "Hej! Vi har flyttat fram inporteringen av ditt telefonnummer (...) för att telefonen du har beställt inte finns i lager".

:confused:
 
Sitter och stör mig på folk som inte svarar.
Meddelar min ena referens att en potentiell arbetsgivare kommer kontakta för referenstagning.
Får Ok, tummen upp, jag lägger in ett gott ord etc.
Men nu hör arbetsgivarens kontaktperson av sig och säger att min referens inte svarar.
Så frustrerande men jag lovar att hen finns och tycker jag är en grym anställd? 😅 Smsade referensen och bad dem kolla på det asap så vi får väl se om hen får tummen ur eller om jag ska leta fram en annan i backup.
 
Var och handlade på ICA och hämtade ut ryzen, ser bussen och börjar springa dit. Bara det att mjukisbyxorna jag har på mig är lösa i midjan och jag känner hur de - och trosorna - börjar halka ner (och då menar jag halka som under rumpan och ner mot knäna). Ska jag sluta springa och hala upp allt eller springa och chansa att eländet inte hamnar runt skorna innan jag når bussen? Dessutom måste jag isof stanna, lägga ner allt på gatan och dra upp saker och ting. Kompromissar och saktar till att gå, så brett jag kunde, chaffisen är snäll nog att vänta. Det första jag gör på bussen är att ta ett stadigt tag och dra allting på plats. Chaffisen tittade lite underlig på mig.

Tur jag hade en lång tröja på mig som dolde det mesta.

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp