Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känslan när man lägger sig i sängen för att vila ca 20 minuter innan det är dags för mer skolarbete, och mannen väcker en efter 1,5 timme för att undra om jag skulle plugga mer eller om barnen kunde ta datorn :eek: Men nu är skolarbetet förberett för imorgon, och min kropp har fått försöka piggna till med kaffe och alldeles för mycket choklad.
 
Antal mail skickade: 32
Antal mail lästa: 28
Antal mail jag läst men inte riktigt förstått vad författaren vill ha av mig: 1
Antal kolleger som fått hjälp: 7
Antal kolleger jag retat: 2
Antal koppar kaffe detta krävt: 5

Det får ändå anses vara ett hyggligt dagsverke. Jag hade kunnat reta några fler men haft lite fullt med möten idag. Men det kommer en dag imorgon också.
 
Vaknade 01 av att Tv:n stöd och gick, jag vet att maken slog av den innan han gick och på sig några minuter efter mig. Inga barn hemma och tvdosan låg på bordet så det var inte Ville som har legat på den.
Den känslan av att det kanske är någon som sitter där 😳
Nu var det ingen men mycket märkligt att det hände.
Ännu märkligare var att samma sak hände min föräldrar. Klockan kvart över ett igår natt vaknade de av att deras TV öppnades och gick igång för fullt..... :eek::confused::nailbiting:
 
Titta titta titta!
IMG_20211115_174448.jpg


Jag odlar svamp!
 
Det har verkligen varit fullt upp idag! Slutar om en liten stund och då ska jag direkt hem för ombyte och hämta dottern. Vi fixar stallet och när vi kommit hem och jag har duschat ska vi äta sushi. Det är dessutom utlovat efterrätt eftersom jag tyckte att det var snålt med 40 bitar på tre personer :p (Vi brukar ha 50 bitar.) 27-åringen ansåg att efterrätt är rimligt på födelsedag även om födelsedagsbarnet råkar jobba även imorgon :D
 
Ännu märkligare var att samma sak hände min föräldrar. Klockan kvart över ett igår natt vaknade de av att deras TV öppnades och gick igång för fullt..... :eek::confused::nailbiting:
O_o Mycket knepigt
Smart-tv? Såna kan hackas.
Vår stackars tv är långt ifrån smart ;) Skämt å sidor, det skulle väl kunna vara via parabolen då, men det känns långsökt.

Strömavbrott är det enda som känns rimligt, men då borde vi även ha hört skrivaren dra igång, för den är högljud efter strömavbrott. Vi lär nog aldrig få veta men knepigt kändes det!
 
O_o Mycket knepigt

Vår stackars tv är långt ifrån smart ;) Skämt å sidor, det skulle väl kunna vara via parabolen då, men det känns långsökt.

Strömavbrott är det enda som känns rimligt, men då borde vi även ha hört skrivaren dra igång, för den är högljud efter strömavbrott. Vi lär nog aldrig få veta men knepigt kändes det!
Inget strömavbrott hos mina föräldrar, så det förklarar inte saken där i alla fall.... Mycket, mycket märkligt..... :nailbiting::confused: Stackars mamma somnade inte om på flera timmar sedan!
 
O_o Mycket knepigt

Vår stackars tv är långt ifrån smart ;) Skämt å sidor, det skulle väl kunna vara via parabolen då, men det känns långsökt.

Strömavbrott är det enda som känns rimligt, men då borde vi även ha hört skrivaren dra igång, för den är högljud efter strömavbrott. Vi lär nog aldrig få veta men knepigt kändes det!
Du måste rapportera om det fortsätter med "paranormal aktivitet". Ni kanske bor i ett hemsökt hus nu :nailbiting::p
 
Det var ett fall av "den ena handen vet inte vad den andra gör". Telefonen har skickats (trots att den inte fanns i lager) och någon annan hade satt inporteringen utifrån datum om senarelagd leverans. Nu satte de fram operatörsbytet fram till 19 november, så jag hoppas att det är sant att telefonen har skickats (och att den inte är begagnad).

Finns det förresten något sätt att se om en iphone är begagnad/inte helt ny?
 
Du måste rapportera om det fortsätter med "paranormal aktivitet". Ni kanske bor i ett hemsökt hus nu :nailbiting::p
:laugh: Nog för att vi brukar säga att den tidigare ägaren antagligen är kvar i källaren men hemsökt känns lite långsökt. ;) Tidigare ägaren som numera är död var så förtjust i att pula i källaren med alla sina projekt så vi brukar skoja om att han antagligen missat att han har dött och fortsätter pula. Men samtidigt var han så försynt som person så även om han skulle bli ett spöke så skulle han aldrig komma på tanken att bråka med någon. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
31 970
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp