Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fågelkompisarna! :love1:
20211115_102125_5.gif
 
Jag har köpt en ny telefon, som jag hoppas att det ska gå att ringa med även när det är kallare än +10 grader. I samband med det så bytte jag också operatör till Halebop för att få tillgång till Telias nät. Det var dock lite väntetid, fick jag veta, på färgen jag hade beställt.

Hur som helst, kl. 10.18 fick jag ett sms att "Nu har vi lämnat dina varor till Postnord eller Instabox. Dina varor är på väg".

- Åh, så det fanns i lager ändå? Vad bra!

Kl. 11.31 kommer nästa sms. "Hej! Vi har flyttat fram inporteringen av ditt telefonnummer (...) för att telefonen du har beställt inte finns i lager".

:confused:

Det var ett fall av "den ena handen vet inte vad den andra gör". Telefonen har skickats (trots att den inte fanns i lager) och någon annan hade satt inporteringen utifrån datum om senarelagd leverans. Nu satte de fram operatörsbytet fram till 19 november, så jag hoppas att det är sant att telefonen har skickats (och att den inte är begagnad).
 
Har paus på jobbet och sitter och suktar efter den hembakade baklavan som jag oförståndigt nog lämnade hemma i kylskåpet när jag knatade till kontoret i morse. Inget annat mellanmål fick jag med mig heller. Rent teoretiskt sätt skulle jag kunna gå ner och köpa något på ett av de hundratals caféer och butiker som ligger häromkring, men vägen ner för de 4 våningarna (ingen hiss) känns väldigt lång... För att inte tala om vägen upp igen 😱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
31 983
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp