Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde en sköterska på mottagningen för att få input i hur jag borde göra, och hon tyckte att jag skulle skjuta upp droppet en vecka. Skönt att inte fatta beslutet själv liksom, för det blir lite dumt att bara känna efter som en idiot. Men avskyr krångel, och måste då ta proverna som jag tog i fredags på fredag igen.

Vidare så har jag tydligen antikroppar efter dos tre, men låga nivåer... Och sköterskan poängterade att hon vet en hel del som fått covid ändå, trots antikroppar. Och att om jag får mer symtom så ska jag testa mig, och skulle de på VC vara skeptiska till det så skulle jag ge dem numret till mottagningen.
 
Sitter hemma och tycker lite synd om mig själv. När man börjar en måndagmorgon med tid hos tandläkaren, jag trodde att vi skulle stämma av läget angående en tand som ska tas bort - men nej då, in med stora tången bara och bort med tanden :nailbiting: Fasen vad den sitter, hojtar tadläkaren glatt... måste delas... oj så djupa rötter - syster det behövs tussar här...
Så nu sitter jag här med en stor tuss i munnen och hoppas att det ska sluta blöda någon gång...
Hurtig tandläkare ba - du kan äta och dricka som vanligt, men kör alvedon i förebyggande syfte.
HA HA säger jag nu och föröker smutta lite te...
 
Fått reda på att en konsekvens av att ha börjat dialys är att jag BÖR äta kött igen!
Tills nu har kött och animaliskt protein behövt begränsas, till min stora sorg.

Firat med att plocka fram köttfärs och göra en hederlig rejäl köttfärssås. :d
Tänk att få köpa kött och kunna göra biffar, stek och grytor som jag vill igen. Lycka!!
 
Fått reda på att en konsekvens av att ha börjat dialys är att jag BÖR äta kött igen!
Tills nu har kött och animaliskt protein behövt begränsas, till min stora sorg.

Firat med att plocka fram köttfärs och göra en hederlig rejäl köttfärssås. :d
Tänk att få köpa kött och kunna göra biffar, stek och grytor som jag vill igen. Lycka!!

Ungefär som när jag insåg jag tålde Kakao/Choklad igen efter typ 10 år. Min familj tittar konstigt för jag sitter och bara mmmmmm
 
Vaknade 01 av att Tv:n stöd och gick, jag vet att maken slog av den innan han gick och på sig några minuter efter mig. Inga barn hemma och tvdosan låg på bordet så det var inte Ville som har legat på den.
Den känslan av att det kanske är någon som sitter där 😳
Nu var det ingen men mycket märkligt att det hände.
Ett litet besök kanske ja...Mammas grejer hemma hos henne flyttar på sig " av sig självt" just tvättkorgen tycker någon hon ska ha stående på annat vis än hon tycker 🙃 .
 
Fått reda på att en konsekvens av att ha börjat dialys är att jag BÖR äta kött igen!
Tills nu har kött och animaliskt protein behövt begränsas, till min stora sorg.

Firat med att plocka fram köttfärs och göra en hederlig rejäl köttfärssås. :d
Tänk att få köpa kött och kunna göra biffar, stek och grytor som jag vill igen. Lycka!!

RÅBIFF!!!!!

Kardiologen sa till mig att inte ligga för lågt på rödvinet :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp