Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade 01 av att Tv:n stöd och gick, jag vet att maken slog av den innan han gick och på sig några minuter efter mig. Inga barn hemma och tvdosan låg på bordet så det var inte Ville som har legat på den.
Den känslan av att det kanske är någon som sitter där 😳
Nu var det ingen men mycket märkligt att det hände.
 
Vaknade 01 av att Tv:n stöd och gick, jag vet att maken slog av den innan han gick och på sig några minuter efter mig. Inga barn hemma och tvdosan låg på bordet så det var inte Ville som har legat på den.
Den känslan av att det kanske är någon som sitter där 😳
Nu var det ingen men mycket märkligt att det hände.
Vi har en projektor på jobbet som klickar igång av sig själv efter strömavbrott. Kanske något sådant?
 
Sitter på jobbet och sippar te. Är helt slut, sov jättedåligt i natt. Katten var på och petade i ansiktet hela tiden och orolig. Vilket betyder att jag sovit dumt och gjort mer konstiga saker än vanligt i sömnen, hon väcker mig alltid när något är "fel". Är allt bra sover hon bara genom natten i sängen eller tittar ut genom fönstret. :) Bästa lilla katten.
Vet inte hur många gånger hon väckt mig precis när jag börjar få kramp i vaden så att jag kan sträcka ut den innan det blir hemskt. :heart
 
Godmorgon! Har drömt om köttbullar och öl inatt. Stora mängder. Tillslut började köttbullarna ta över lägenheten. Rullade runt överallt. Fick panik pga märkte fettfläckar på originalparketten och vaknade svettig med stegrande puls.

Detta blir säkert en rimlig dag så att eee
 
Strax framme på jobbet. Hoppas på en bra dag. En av dagens kollegor är iaf en av mina favoriter så jag har hopp om tillvaron :p

Jahapp. Det sker sig direkt. En annan kollega är sjuk så det blev ett byte. Nu får jag jobba med en helt ny kollega och det är alltid jobbigt. Dessutom har vi massa tillsyner och det är således ett himla springande. För att göra det än värre har vi en misstänkt Corona-intagen och jag är ensam Corona-utbildad :banghead:
 
Sitter och väntar in effekten av paracetamolen så jag kan åka iväg till skogen med vovve. Justnu är det lite flåsigt :)

Satte mig med almanackan och skrev in alla dialysdagar. Har itne fått in i huvudet att jag är upptagen tre mornar i veckan och har lyckats bok in saker på de dagarna. Fått boka om några saker.
et tar tid för en gammal hjärna att programmera om sig ;)
 
Nu ringde Dr Bailey ping @cambodia 😉
Hon ba ”och du mår Törnis”?
Jag ”jo kunde ju varit betydligt värre”

(De är tydligen light förvånade att jag mår som jag gör med mina provsvar).

Är feberfri idag och ska måla klart mitt evighetsprojekt. Grannen knackade på nyss och levererade varma mackor.
 
Suck, det här är så olägligt. Jag är inbokad på dropp imorgon, vilket verkar vara välbehövligt sett till prover som är över gränsen, och jag kände massa pseudo-skov under fredagen (inte så härligt med känselbortfall på ena sidan av ansiktet...). Det är viktigt att man inte har någon pågående infektion i kroppen (som jag tog prover för i fredags) men under helgen verkar min partner ha blivit sjuk med ont i halsen och snorighet, och jag själv känner mig hängig som att det liksom skulle kunna bryta ut när som helst. Men man vet ju inte. Är alltså inte orolig för covid specifikt, det vore inte bra med någon förkylning heller. Svårt att veta om man borde boka om redan nu, eller om man ska se hur det är imorgon (det är ju jättetidigt dessutom). Gnäll, gnäll, gnäll.
 
Varit och tränat. Faktiskt riktigt skönt såhär på måndagförmiddag. Började med morgonmöte med jobbet, sedan ett besök av elektrikern som fixade min taklampa, gick och körde gympa med hårdingarna i tantklassen, och är nu mjuk och varm med en kopp te och några divestive - beredd på att sitta resten av dagen med textresponer...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp