Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åt vi köttfärspaj med mycket kryddor och massor med smält ost (präst och mozzarella) på toppen :d. Så himla gott, eller som maken kommenterade att "det är perfekt mat en kall dag". Jag håller med. Rustikt, mättande och supergott :) ! Jag borde nog laga det lite oftare, tänker jag. Det är ju inte speciellt svårt. Jag använde ett recept som jag sedan modifierade enligt eget huvud och smak.....

I veckan blir det (inspirerad av Tareq Taylors "Mat på en plåt") en annan gammal klassiker, nämligen ugnsstekt falukorv med lök, äpple, senap, osv. Serverad med potatismos såklart :) !
 
Skrattar så jag håller på att kissa ner mig.
Men så är det.
Ska pussa på kaninerna lite.
Marsvinen kan jag bara pussa på det ena, det andra har tuggat på min läpp redan hahahaha
Ja jag är trött och så jäkla glad åt de vänner jag har.
Imorgon börjar utvecklingssamtalen så det blir senare kvällar
 
71995599-89C0-4BEE-AB3C-51C0DBCA0241.jpeg


Rimligt att vilja ha mer öl med 1,92 i promille. Vad behöver jag just ju? MER ÖL! 🍺
 
Jag hann precis handla mat innan jag körde till Röstånga. De bygger om på Willys så det tar ungefär tusen år att hitta allt :cautious:
Därefter har jag dammsugit, tagit undan torr tvätt, städat kattlådan, tömt diskmaskinen, lämnat plast och metall på återvinningsstationen precis vid huset samt ringt pappa för att gratta på fars dag.
Nu ska jag duscha! Tänkte idag lägga rosa i topparna istället för slingor :D
 
Himmelriket.
Jag har tvättat håret. Under kökskranen. Har ena armen i bandage och ett par slangar som hänger ovanför ena bröstet. Har haft förbud att duscha och har tvättat mig med tvätt lapp. rätt ofräsch har jag känt mig...

Nu plastade jag in armen i en plastkasse och stoppade huvudet under kranen. Sitter här med RENT och blött här. Imorgon ska jag plasta och tejpa in höger sida av överkroppen också och ställa mig under duschen. :love:
 
Har pratar i telefon i över 2h med en kompis. Det var alldeles för länge sen sist, så det var jättekul att prata igen :)
Kompisen berättade bland annar att hen har kommit ut som transsexuell. Jag har anat det i ganska många år och vi har pratat lite ytligt om det innan, så det var inte någon överraskning så. Men nu är det alltså officiellt ☺️

Detta förändrar så klart inget i vår kompisrelation, men jag tror ändå att det var skönt för kompisen att få säga det och kunna prata mer öppet om det 🤗:heart
Det är nästan som en befrielse när det blir officiellt tycker jag! Min komis kom ut som transexulel efter jag har känt henne i 39 år.
 
Mitt ex drack 24 starköl på en dag utan problem.
Du såg att han var berusad mellan 18-20 stycken.
Innan märkte man det på hans ordval bara

Kan inte ens tänka mig hur kissnödig människan måste varit. Eftersom jag har svårt att tro att man dricker 24 öl på en dag för att det är sjukt gott och en älskar öl så antar jag att man vill bli full. Varför inte då dricka sprit och slippa dessa mängder? 🚽

Många följdfrågor av denna nyhet känner jag 😅
 
Kan inte ens tänka mig hur kissnödig människan måste varit. Eftersom jag har svårt att tro att man dricker 24 öl på en dag för att det är sjukt gott och en älskar öl så antar jag att man vill bli full. Varför inte då dricka sprit och slippa dessa mängder? 🚽

Många följdfrågor av denna nyhet känner jag 😅
Han kunde ibland dricka 3 flaskor vin och 16 starköl eller en halv liter whiskey med
Men han blir elak(are) av sprit
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
31 523
Senast: Scata
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp