Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jag minns tiden när jag ev kunde få på mig designerkläder i stl 32/0 men då såg jag ut såhär (och det var knappt det gick då eftersom jag var för ”kurvig”)
 

Bifogade filer

  • 2587BE6E-57CC-4A47-97A1-45AC66AEA1B2.jpeg
    2587BE6E-57CC-4A47-97A1-45AC66AEA1B2.jpeg
    188,7 KB · Visningar: 185
Men - va :nailbiting::eek: (från Aftonbladet):

När polisen kommer till familjegraven vid 14-tiden på söndagen visar det sig att påsen innehåller en död och halshuggen tupp.

– Tillsammans med några stearinljus och äggskal. Oklart varför. Väldigt märklig historia detta.

Polisen misstänker inget brott bakom händelsen och tuppen “tas om hand på lämpligt sätt”.

– Det kanske är lite märkligt att halshugga en tupp och lägga den i en påse på en gravsten på en kyrkogård. Men man kan ju bara gå till sig själv, säger Petra Blomqvist.
 
Morr. Öppnade ett nytt konto - i internetbanken - för några dagar sedan. Nu tänkte jag föra över pengar dit. Klickar på kontot, skriver i alla uppgifter och när jag sedan ska bekräfta säger datorn att kontot är ogiltigt/inte finns. Fast jag kunde välja det som mottagarkonto

Mycket märkligt. Undrar var jag gjorde fel?
Ringde bankens support. :)

De fattade inget. Kontonumret var skumt och de såg att nåt var fel med kontot. Så¨jag bad dem ta bort det.
Öppnade sedan ett nytt - likadant - konto och det fungerar som jag tänkt.
 
Fått igång nya datorn och installerat de mest grundläggande programmen. Det var oväntat besvärligt att få in ena gamla hårddisken så jag tappade sugen på att mickla så mycket där. Laddar nu ner Red Dead Redemption 2 på Steam för att testa hur kraftigt grafikkortet egentligen är - det är det mest krävande spel jag äger. Synd bara att det är så förbannat stort (120 gigabyte!) så det lär ta ett dygn att installera färdigt på min lantisuppkoppling.
 
Apropå det @tanten, har du sett ”Gentleman Jack” ? 😍

Ja jag var ju inte taggad här men ger ett rungande: ”Jaaaaaa” :D Riktigt bra!

(Virgil fastnade jag inte alls för så släppte den men kostymfilm och 1830-tal däremot ja tack).

Och ett tips tillbaka till dig @cambodia (dock utan din älskling i ngn roll hehe men ändå bra): ”porträtt av en kvinna i brand”. Här har du kärlek, hbtq, hjärta och smärta i historisk 1700-tals setting!
 
Ja jag var ju inte taggad här men ger ett rungande: ”Jaaaaaa” :D Riktigt bra!

(Virgil fastnade jag inte alls för så släppte den men kostymfilm och 1830-tal däremot ja tack).

Och ett tips tillbaka till dig @cambodia (dock utan din älskling i ngn roll hehe men ändå bra): ”porträtt av en kvinna i brand”. Här har du kärlek, hbtq, hjärta och smärta i historisk 1700-tals setting!
Snart kommer säsong 2 😍

Tack för tips, får kika på det! 😃
 
Jo fan har fler tips nu till dig @cambodia Helt klart sevärd är ”Virginia”. Om ikonen Virginia Woolf!
Samt att jag förmodar att de redan sett filmen om Gerda Wegener ”Danish girl”?

Jag och mina grannar hade historisk hbtq-afton och sträcksåg en massa :D
 
Jaha jaha frysen har visst stått lite liiite på glänt sen igår. Eller förrgår 🙄

Verkar ha gått hårdast åt hyllan längst upp, men men. Påtvingad frysrensning är det säkert dags för ändå. Bäst att vara positiv! 😂

Nu har jag ryckt ut en påse räkor, stängt dörren och återkommer till resten av frysen imorgon kväll eller så :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
31 158
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 328
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp