Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
DC548530-CC38-4C3E-851A-E62413918089.jpeg


Den här dök upp i mitt flöde för ett par timmar sedan och nu har jag haft världens ha-begär sen dess :love:
 
Ilandsproblem. När jag tappat så mycket vätska och därmed vikt så är mina byxor inte bara för stora. De är för långa också eftersom min minimala rumpa nu helt försvunnit. Så jag trampar på fållen och måste ha högre klackar för att inte snava på tyget. :meh:

Byxor är hopplösa att köpa. Jag hittar så sällan nåt jag vill ha. Det är enklare sommartid med svala fladdriga bomullsbyxor med resår i midjan.
Så ja, ilandsproblem de luxe.

Du har ingen bekant eller liknande som kan hjälpa dig att lägga upp för en billig peng/gentjänst? Alt, inhandla en ask med säkerhetsnålar och lägg upp dem själv. Det blir inte vackert och man behöver komma ihåg att ta ut dem innan man tvättar, men det fungerar.

WAY back when brukade Maken ta staplern och stapla byxorna till lagom passform. Jag var mycket imponerad over hur val det fungerade ... sa lange han kom ihag att ta ut sina "staples" innan han tvattade dem. Stables rostar aldeles forskrackligt fort namligen.:cautious:
 
05.20 var jag klarvaken 🤣🙄 Tänk om de kunde vara så när man verkligen behöver gå upp. Hästarna har fått frukost inne och jag dricker kaffe. Positiva? Kommer troligen somna tidigt ikväll.

Trulis hade äntligen i princip dragit i sig allt hö inatt efter en vecka där han lämnat lite för mycket mat på nätterna 🥰 Kanske var bra och klippa honom igen så han behöver äta för att hålla värmen förutom täcke då som han såklart har 🐻
 
Jag slumrade i soffan vid 23. Vaknade vid 1, fastnade i TV och nonogram till 5.15. Jag och katten bäddade ner oss i sängen och hade det himla mysigt så vi somnade fint.
Klockan 6.41 ringer vakthavande befäl från ett annat VO och frågar om jag kan ta en sjukhusbevakning från 8.00. Jahapp, bara att gå upp, packa ryggsäcken och packa stallkläder.
Får se hur långt pass det blir idag. Ska egentligen dammsuga, fixa stallet, handla mat, se på Vinterstudion och hämta dottern :cautious:
Nåja, det löser sig väl på det ena eller andra sättet :D
 
Försöker mocka 🤣 Kommer av mig hela tiden och måste bära hö idag från andra stallet då grabbarna ätit upp sin bal. Hunden muttrar på fåglarna som blev överlyckliga pga av påfyllning med solrosfrön 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 101
· Visningar
30 896
Senast: MJLee
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 328
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp