Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar nastan klar att ge mig ut for "community service" och samtidigt ha ett recryterings "event" utanfor Walmart. Vi ska samla mat till de som inte har rad med "Thanksgiving dinner". Det blir tillsammans med brandkaren och ett par (3 tror jag faktiskt, Katolsk, Metodist, och Lutheran) av staden's kyrkor. Jag ar in charge ... och ska halla reda pa en hel massa folk :cautious: "Inga problem" sager maken som tycker att jag rent allmant ar lite "bossig" och garna "ratar upp" situationer jag anser behover ratas upp. :grin: :p
Och jag som gjorde glogg att ta till efter en lang blot dag i regn :confused: I dag skiner solen fran en bla himmel efter en veckas regnande. :p 🤗
 
Nu är jag väldigt vaken 😳 var utryckning med brandbil hos grannen, som tur var gick allt bra. Gick väldigt lugnt till och verkar bara vart nåt litet men räcker ju att se en brandbil fara in på gatan och ut kommer brandmän i full mundering för att adrenalinet ska gå igång.

Funderar på om jag ska passa på att diska upp och fixa nån middag när jag liks är igång. En omelett kanske.
 
Övertänker, läser gamla inlägg i ett försök att komma fram till någon vettig slutsats, men gör bara mig själv ledsen istället. Fin lördagsfeeling. 💀 Dags att lägga mig på soffan och glo på Netflix istället så kanske hjärnan stänger av en stund...
 
Imorgon får jag äntligen träffa mina föräldrar igen efter två år :love: , jag både längtar som ett barn inför julafton och tycker att det ska bli så himla jobbigt. Hela hälsningsritualen när de går igenom resväskorna tillsammans med Kailzie och Chika kommer ju att vara helt annorlunda. Ingen hungrig, överlycklig terrier. Jag är rädd att pappa kommer att gråta och, nå, jag också... och då kommer mamma också att börja. 😅 Jag har ju kommit till en viss punkt i bearbetningen härhemma, i mina rutiner och min vardag.
 
Ilandsproblem. När jag tappat så mycket vätska och därmed vikt så är mina byxor inte bara för stora. De är för långa också eftersom min minimala rumpa nu helt försvunnit. Så jag trampar på fållen och måste ha högre klackar för att inte snava på tyget. :meh:

Byxor är hopplösa att köpa. Jag hittar så sällan nåt jag vill ha. Det är enklare sommartid med svala fladdriga bomullsbyxor med resår i midjan.
Så ja, ilandsproblem de luxe.
 
Ilandsproblem. När jag tappat så mycket vätska och därmed vikt så är mina byxor inte bara för stora. De är för långa också eftersom min minimala rumpa nu helt försvunnit. Så jag trampar på fållen och måste ha högre klackar för att inte snava på tyget. :meh:

Byxor är hopplösa att köpa. Jag hittar så sällan nåt jag vill ha. Det är enklare sommartid med svala fladdriga bomullsbyxor med resår i midjan.
Så ja, ilandsproblem de luxe.

Du har ingen bekant eller liknande som kan hjälpa dig att lägga upp för en billig peng/gentjänst? Alt, inhandla en ask med säkerhetsnålar och lägg upp dem själv. Det blir inte vackert och man behöver komma ihåg att ta ut dem innan man tvättar, men det fungerar.
 
Ätit middag och hunden rastar sig just nu medans hon idiot skäller på katten antagligen trots tillsägelse 🙄 Tur dessa katter är härdade numera.

Strax slänga sig på soffan och titta på tv en stund innan kvällsfodring. Sen blir de nog tidigt i säng :love:
 
Du har ingen bekant eller liknande som kan hjälpa dig att lägga upp för en billig peng/gentjänst? Alt, inhandla en ask med säkerhetsnålar och lägg upp dem själv. Det blir inte vackert och man behöver komma ihåg att ta ut dem innan man tvättar, men det fungerar.
Alltså, sy kan jag. Jag vill bara inte. De sitter skapligt uselt när jag tappat så många kg. Rätt omfattande jobb att få dem att sitta snyggt. Alltså inte bara längden som bekymrar :)
 
Alltså, sy kan jag. Jag vill bara inte. De sitter skapligt uselt när jag tappat så många kg. Rätt omfattande jobb att få dem att sitta snyggt. Alltså inte bara längden som bekymrar :)

Ah då förstår jag. Eftersom jag inte kan sy själv för fem öre så tillämpar jag säkerhetsnålstaktiken :D. Alla byxor jag köper är för långa så jag får ta kostnaden att lägga upp dem hos ett skrädderi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 685
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 574
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp