Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag somnade om och blev väckt vid 12 av ett högljutt och uppfordrande jam från Lilla herrn, var tomt i matskålen :arghh: Sen frukost, då kom Lillkatten och skulle mysa tätt intill :heartSå nu sitter vi här i soffan... Det var ju det där sovrummet jag skulle fixa i ordning ja... 😅 får bli imorgon...

Edit: Varför tänkte jag inte på att fylla termosen och ta med den in i rummet, jag vill ha mer kaffe men katterna ger mig onda ögat när jag rör mig :arghh:
 
Ja men det verkar som att jag isf ska ansöka om det. Har inte orkat sätta mig in i det. Fattade inte att läkarna mailade dit 😅

Ja, du lär ansöka om sjukpenning om du vill ha pengar från FK (iaf har det varit så när jag varit sjukskriven. Fast jag fick inga meddelanden från FK om det.). En del vårdinrättningar skickar in läkarintygen automatiskt, typ (så har läkare på vc här förklarat iaf, vet inte om de egentligen trycker på en knapp för det eller nåt), så att de kommer in digitalt till FK på en gång. Det kan vara därför som de kommit dit. :)
 
Ja, du lär ansöka om sjukpenning om du vill ha pengar från FK (iaf har det varit så när jag varit sjukskriven. Fast jag fick inga meddelanden från FK om det.). En del vårdinrättningar skickar in läkarintygen automatiskt, typ (så har läkare på vc här förklarat iaf, vet inte om de egentligen trycker på en knapp för det eller nåt), så att de kommer in digitalt till FK på en gång. Det kan vara därför som de kommit dit. :)
Intyg till FK skickas in digitalt och FK kan även skicka frågor tillbaka direkt i programmet(den funktionen har inte alla läkare koll på dock...) :)
 
IMG_20211113_142125182~2.jpg

Vakthunden är nöjd när sällskapet dök upp med ett tuggben som hon sen försökte gräva ned i soffan 😅😂 Kanske vi inte ska berätta för husse imorgon 🙈
 
Visa bifogad fil 79484
Vakthunden är nöjd när sällskapet dök upp med ett tuggben som hon sen försökte gräva ned i soffan 😅😂 Kanske vi inte ska berätta för husse imorgon 🙈
Haha! Mums.

Jag tyckte först soffan såg ut som en hand i närbild med handloven i vänsterkant och fingrarna bortom hunden. Shit vilken liten, tänkte jag. Fattade inte vilket djur jag såg förrän jag läste och förstod att det var en soffa, inte en hand. :laugh:
 
Ja, du lär ansöka om sjukpenning om du vill ha pengar från FK (iaf har det varit så när jag varit sjukskriven. Fast jag fick inga meddelanden från FK om det.). En del vårdinrättningar skickar in läkarintygen automatiskt, typ (så har läkare på vc här förklarat iaf, vet inte om de egentligen trycker på en knapp för det eller nåt), så att de kommer in digitalt till FK på en gång. Det kan vara därför som de kommit dit. :)

Ok logiskt! Förklarar saken 😅
Tror inte jag orkar anmäla ngt. Är tydligen sjukskriven i 90 dagar insåg jag.
 
Min hund Torsten är inte speciellt kelsjuk.
Jag är nyopererad oh har varit ganska smärtpåverkad sen jag kom hem. Torsten har velat sitta i mitt knä - något han inte gärna gör annars. Igår kväll när vi busade i sängen låg han kvar länge utan att vilja hoppa ner.

vi busar och han kampar med mina händer en stund innan jag somnar. Han tuggar på mina händer och jag kliar honom. Skulle man se oss skulle det nog se ut som om han är arg för han låter och tuggar :D Men han tigger om att få komma upp i sängen och han attackerar mig direkt med viftande svans. Jag välter honom på rygg (han hjälper till :)) och han kampar med mina händer. Igår låg han kvar länge där på rygg mellan mina ben, helt avslappnad med slutna ögon.

Uppenbarligen känner han att jag inte mår så bra och då söker han närhet. Jag är ju lite sorgsen öve att han inte är kelsjuk så jag passar på att njuta nu.

Sadan ar Tate ocksa, han ar sa nojd bara jag finns i narheten, jag kan ta pa honom overallt aven om det ar mycket klart var han inte gillar det ... Maken kan ta pa honom nastan overallt ... andra ska helst inte ta i honom alls 🙄

Intressant att ni gör på portvin, vi har alltid vilat kryddorna i valfri starksprit ett par dygn, silat spriten och sedan värmt upp med socker och valfritt rödvin. Russin och mandel åker i vid servering om folk vill ha. :)

en flaska merlot eller liknande fylligt vin och en flaska port ... I en jutjarns gryta pa spisen med knyte av kryddor inlindade i "gasbinda" (cheese cloth alltsa) Lite socker efter smak, kryddorna ar ungefar desamma (cardemumma, nejlikor, torkad apelsin skal, kanel stanger, allspice (brunpeppar?) och star anis) Dar star grytan till jul, det fylls pa vin + port och iband byts kryddpaketen ut. :D Vilket kanske ar mer som mulled wine traditionellt hanteras ute i Europa.:p

Min hund har sitt halsband på sig hela tiden. Tar jag av det blir han olycklig. Knäppskalle :D

Mina rottisar ar/var sa ... For manga hundar jag kanner ar det som om man tog en remsa skin fran halsen pa dem. Schocken och angslan i deras ogon ar total. 😳

Har precis varit och handlat. Lyckades där med att skrämma en bilägare rejält :angel:

När jag och killen jag träffar klev ur bilen så upptäckte vi att bilen bredvid inte hade några backspeglar. Eller rättare sagt, den hade kameror istället för backspeglar! Ingen av oss hade sett något sådant förut, så vi började titta närmare på dem. Självklart kommer bilägaren precis då, skyndar sig när hon ser att vi tittar på bilen och ropar förskräckt någon fråga om ifall det hänt något med bilen. Hon såg skitskraj ut, gissar att bilen inte var direkt billig.

Vi förklarade såklart snabbt att vi bara var fascinerade för att vi aldrig sett sådana "backspeglar" förut och det slutade med att ägaren öppnade dörren för att visa oss hur det såg ut på insidan med den lösningen. Det var jättekul, men ja, det kändes lite dumt att skrämmas helt i onödan :p Vi tackade såklart ordentligt för att hon visade oss hur det såg ut också.

Hittade bild på blocket som visar just de där kamerorna. Såhär ser det ut från sidan. Jätteknasigt!
3548688688.jpg

Coolt ... jag var tvungen att Googla ... det visade sig att det inte ar tillatet har i USA men att biltillverkare jobbar pa konceptet.
 
Hästarna instoppade i sina boxar, till och med mamma häst kom snällt och ville ha kvällsmat 😉

De ska fodras en gång till innan vi släcker ned för idag. Försöker komma på om jag orkar gå ut och klippa Trulis eller om jag och hunden ska ligga kvar på soffan och bara chilla 💁 Rätt mysigt. Hon var med och släppte in hästarna sen blev hon trött igen 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 709
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 574
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 324
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp