Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hänger i sängen med sovande barn. Glömde göra en sak på en anmälan som kom in strax innan vi gick så jag måste väcka jobbdatorn, fixa det och sen lämna över en sak till konsulten då jag inte jobbar förrän på onsdag.

Igår var verkligen en knasig dag på jobbet.
 
Håller på att läsa ett avsnitt om berättarrösten som är OTROLIGT komplicerat....och (antagligen pga att det är så invecklat och abstrakt) också rätt tråkigt.... :cautious: Men, men jag måste ta mig igenom det så snart som möjligt, för sedan har jag ytterligare ett par kapitel i en annan bok, samt ett antal föreläsningar + en barnroman, att läsa senast ca nästa helg. För sedan ska min diskussionsinlägg skrivas. Bara att kämpa på :D !!

Måste snart ut en sväng med ponnyn, och golvet är rätt äckligt här så en vända med dammsugaren hade nog inte skadat....
 
När man får sova länge på morgonen, ja då blir man väckt 💩 äsch var ändå tvungen att dra igång tvättmaskinen innan jag åker hemifrån sen. Hinner nog inte i morgon då jag blir borta i princip hela dagen. Men ikväll ska de bli skönt lugnt och tyst - bara jag hästarna och de andra djuren 🙏🥰
 
Kan ju tillägga att min katt har åsikter om allt och alla.
Han älskar när jag bär runt på honom. Han blir som en trasdocka i famnen, spinner konstant och tycker att det är hur mysigt som helst.
När min mamma (som passat honom flera gånger och tillbringat massor av tid med honom) försöker lyfta honom biter han henne i armen.

På katthemmet som jag adopterade honom ifrån var det vissa i personalen som inte ens kunde gå in till honom utan att han flög på och attackerade som en vildkatt. De han accepterade var han däremot hur trevlig som helst mot 😂
(Jag fick besök för något år sedan av den i personalen som han tyckte mest om. Min katt kände igen henne direkt och hälsade väldigt kärvänligt och svansade runt henne hela kvällen 😍)
Såna katter smälter man ju lite extra för :love: Min Lillkatt är lite lik men mildare, hon bits inte om någon försöker lyfta henne men sprattlar och tycker nytt folk är fullständigt onödigt. Kompis, som agerat kattvakt sen hon kom som liten unge, är inte riktigt accepterad än även om hon "duger" till att kasta bollar åt henne. Men min lillsyrra får göra nästan vad hon vill med Lillkatten och märks så väl att Lillkatten blir glad när hon kommer :heart
 
Jag somnade jättetidigt runt 20-21 nåt igår och sov som en stock till 8 :o Nu har jag 2 katter som ligger på mina fötter så myser kvar i sängen ett tag till. Efter lunch ska jag sätta igång med att plocka upp lite och skura sovrumsgolvet innan jag sätter in min nya bokhylla dit :D Ska bli skönt få lite mer ordning, sovrummet har blivit avstjälpningsplats medan jag fixat med resten av lägenheten 😅
 
Min katt är en typisk katt - han gör absolut ingenting han själv inte vill. Att få på honom ett halsband hade varit lika enkelt som att sminka läppstift på en alligator.
Möjligen hade alligatorn varit mer samarbetsvillig 🙄
Jag satte på min katt ett reflexhalsband så hon skulle synas i mörkret. Hon var förbannad på mig och halsbandet i en vecka innan sambon tog av det. Fräste mot halsbandet, försökte sparka av det och hade sig. 🙈🙃 Jyyrplågeri.
 
Arets forsta sats glogg ar just tillverkad. Det vill saga, jag blandade allt for 7-8 timmar sedan och sedan har det hallits varmt (lite varmare an fingervarmt, bara sa man kanner att det ar varmt nar man stoppar ner fingret) tills aldeles nyss nar jag blandade i sockret ocksa. Jag bestamde att eftersom Maken och jag behover vara ute i regnet i 7 timmar i morgon sa behovde vi ha glogg for att varma oss nar vi kom hem ... och da maste den blandas sa kryddorna har tid att verka over natten, tills i morgon.
SA nu har Maken och jag provsmakat. Mycket gott! VARJE ar gor jag dock samma misstag nar jag blandar forsta satsen. En flaska portvin, en flaska merlot, (ibland en storre slurk cognac, men oftast inte da jag hellre dricker storre glas an vad som gar att gora med den alcohol contenten:crazy:) socker och ett knyte med kryddor inbundet i "cheese cloth" (typ gasbinda) som ligger i nar man fyller pa med mer vin) och en nave russin som fiskas upp efter hand. VARJE sabla ar haller jag ocksa i (lite mer an) en nave mandel :banghead: Det ser inte alls frasht ut och behover silas av innan nagon annan an Maken och jag ska ha nagot.
Varfor lar jag mig inte? 🙄
Intressant att ni gör på portvin, vi har alltid vilat kryddorna i valfri starksprit ett par dygn, silat spriten och sedan värmt upp med socker och valfritt rödvin. Russin och mandel åker i vid servering om folk vill ha. :)
 
Jag och katten tog sovmorgon till strax efter 9 :)
Därefter har jag tagit undan torr tvätt och packat ihop sånt som ska lämnas på återvinningsstationen. Tänkte köra förbi på vägen till stallet.
Efter stallet ska jag köra till Burlöv Center för att köpa de sista fars dag-presenterna :)

Men först Vinterstudion och frukost :love: (Mest hjärta åt Vinterstudion ;) )
 
Har precis varit och handlat. Lyckades där med att skrämma en bilägare rejält :angel:

När jag och killen jag träffar klev ur bilen så upptäckte vi att bilen bredvid inte hade några backspeglar. Eller rättare sagt, den hade kameror istället för backspeglar! Ingen av oss hade sett något sådant förut, så vi började titta närmare på dem. Självklart kommer bilägaren precis då, skyndar sig när hon ser att vi tittar på bilen och ropar förskräckt någon fråga om ifall det hänt något med bilen. Hon såg skitskraj ut, gissar att bilen inte var direkt billig.

Vi förklarade såklart snabbt att vi bara var fascinerade för att vi aldrig sett sådana "backspeglar" förut och det slutade med att ägaren öppnade dörren för att visa oss hur det såg ut på insidan med den lösningen. Det var jättekul, men ja, det kändes lite dumt att skrämmas helt i onödan :p Vi tackade såklart ordentligt för att hon visade oss hur det såg ut också.

Hittade bild på blocket som visar just de där kamerorna. Såhär ser det ut från sidan. Jätteknasigt!
3548688688.jpg
 
Har precis varit och handlat. Lyckades där med att skrämma en bilägare rejält :angel:

När jag och killen jag träffar klev ur bilen så upptäckte vi att bilen bredvid inte hade några backspeglar. Eller rättare sagt, den hade kameror istället för backspeglar! Ingen av oss hade sett något sådant förut, så vi började titta närmare på dem. Självklart kommer bilägaren precis då, skyndar sig när hon ser att vi tittar på bilen och ropar förskräckt någon fråga om ifall det hänt något med bilen. Hon såg skitskraj ut, gissar att bilen inte var direkt billig.

Vi förklarade såklart snabbt att vi bara var fascinerade för att vi aldrig sett sådana "backspeglar" förut och det slutade med att ägaren öppnade dörren för att visa oss hur det såg ut på insidan med den lösningen. Det var jättekul, men ja, det kändes lite dumt att skrämmas helt i onödan :p Vi tackade såklart ordentligt för att hon visade oss hur det såg ut också.

Hittade bild på blocket som visar just de där kamerorna. Såhär ser det ut från sidan. Jätteknasigt!
3548688688.jpg
Hur såg det ut på insidan? Nyfiken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
30 542
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 573
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp