Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah då förstår jag. Eftersom jag inte kan sy själv för fem öre så tillämpar jag säkerhetsnålstaktiken :D. Alla byxor jag köper är för långa så jag får ta kostnaden att lägga upp dem hos ett skrädderi.
Det fanns en tid när jag sydde de flesta av mina kläder själv. framförallt till festligare tillfällen Men det var några år sedan. Kanske måste jag ta upp det igen. Orka......:arghh:
 
Hepp... tvärsomnade på soffan när jag kom hem och vaknade för 40min sedan O_o Jag kände mig lite skräp när jag var inne i stan, undrar om det var influensavaccineringen i förrgår som spökade?

Hur som helst är jag nu kall (pga att ingen eldat medan jag sov), vansinnigt hungrig men har inte riktigt tid eller ork för att laga något och thai-vagnen i Enviken har hunnit stänga samt måste gå ut och hämta ved.

The joys of living alone på vischan :meh:

Edit: Katten var inte glad för att någon "glömt" henne ute :rofl:
 
En hund på fötterna, kollar lite gammal svensk hederlig kriminal film och klippt min häst innan jag natta honom 🐻✂️ Nu kommer han vara 2 sekunder snabbare ut i hagen imorgon 🤣🐎💨 Fasiken vad han lägger på sig päls max 6 veckor sedan jag klippte honom första gången.

Men nu ska vi bara se klart de här sen tar jag med mig hunden och går och sover ❤️
 
Gick runt och snackade/ropade att nu måste vi gå in. Jinns brukar alltid vara med mig på kvällarna och så får vi in samtidigt. Nu ingen Jinns nånstans. Hon gick ju ut vid 19:00-tiden. Blir väldigt kallt så lång tid ute för en katt med väldigt tunn päls. Så jag börjar ropa och ropa och letar ute på diverse ställen. Går in och när jag går in i vardagsrummet så ligger hon i sin kattsand och bara helt nyvaken kollar att vad håller du på och väsnas för :cool:
 
Nä. Kanske dags att gå och lägga sig? Jag har varit riktigt flitig och läst ett par kapitel i böckerna. Imorgon tänkte jag börja läsa barnroman nummer två, och ev titta på några av föreläsningarna. Jag måste säga att upplägget på denna distanskurs imponerar på mig. Bra föreläsningar och tydliga instruktioner till vad som ska läsas under de olika blocken. Lika tydliga instruktioner angående uppgifterna som ska lämnas in. Jag önskar att alla distanskurser var så välplanerade och genomtänkta :) !
 
Idag fick det bli en väldans lugn lördag; pållan fick vila efter motion hela veckan fram till igår så efter att ha träffat morfar och moster med sambo for jag till stallet och fixade boxen i lugn och ro 😊. Sen blev det indiskt till middag; slängde ihop Chicken Tikka Masala till Mango Chutney och bröd 😋 och avslutade kvällen med soffhäng med film och godis, mys😊.
 
Idag har jag fasen varit produktiv!
Handlat presenter till fars dag och bakat fika.
Köpte också två små kylväskor som pappa ska få. De hinner inte vara kvar till middag. Så jag har gjort älgfärsbiffar, potatisstomp, pressgurka och rårörda lingon som de får med sig. Har också gjort vaniljgräddglass med mandelsmör och krossad choklad med creme brûlée-smak.
Och så får de en stor burk torkade trattkantareller och en vilt/svampkrydda de kan ha om de vill. Så får de en mysig middag hemma sen iaf.

Sen har vi städat, satt upp ny lampa, tvättat både kläder, sängkläder och hundar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
30 896
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 328
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp