Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått paket från Finland. Knivblad, fina träbitar, mässing. Hoppas på att få lite tid att skapa i helgen. Jag har lovat en vän att göra två knivar som ska bli födelsedagspresent till två bröder. Jag har en idé som jag hoppas kan bli lite verklighet i helgen.

Men först ska man avsluta dagen som statstjänsteman med någorlunda värdighet. Kriskommunikation, dataskydd och seminarie om informationssäkerhet. Det blir en bra fredagsblandning innan fredagsdrinken. Och kaffe! Jag behöver mycket kaffe.
 
Åh nej!

Fasan!

Jag har precis fått mejl om att min dator är hackad och betalar jag inte in via Bitcoin så kommer de skicka allt jag någonsin porrsurfat på jobbdatorn till alla mina kontakter.

Sitter här nu och googlar hur jag köper Bitcoin..... eller inte

Räknas Hästar som porr? Eller avlopp? :rofl:
Det beror väl lite på hur avloppet använts kan man tänka? :D

Jag lyssnade på en polis som pratade om det här för en vecka sen. Ni anar inte hur många det är som faktiskt betalar.
 
Blivit erbjuden på nycirkus på lördag. Första gången jag kommer gå på nycirkus och det känns väldigt spännande. Kommer nog vara rätt nervös över all akrobatik, att de ska ramla typ.😅
Men roligt ska det bli!
Nycirkus är hur kul som helst! Jag har provat lite, kör väldigt basic par-akro vilket har fått mig att bli pepp på att börja träna för att bli starkare och lättare kunna "kasta runt" på min kompis ^^
 
Åh nej!

Fasan!

Jag har precis fått mejl om att min dator är hackad och betalar jag inte in via Bitcoin så kommer de skicka allt jag någonsin porrsurfat på jobbdatorn till alla mina kontakter.

Sitter här nu och googlar hur jag köper Bitcoin..... eller inte

Räknas Hästar som porr? Eller avlopp? :rofl:
Åh nej. Är vi flera drabbade?
Hade fått liknande till ena jobbmailen idag.
Hästar kan mycket väl vara den gemensamma faktorn.
(Kan dock inte säga vad kollegorna varit inne på. Men hästar kan mycket väl vara orsaken där med. :rofl:)
 
Undrar vad jag ska hitta på innan det är dags för lunch och sen åka iväg på jobb.

Ska iaf komma ihåg att hämta mina 3 paket som kommit i veckan, på vägen sen. Ska åka lite tidigare då jag behöver till två olika ställen för o hämta ut. 😅

Undra om jag inte ska passa på och plantera mitt palettblad och avokadokärna som fått rötter. Skulle ha gjorts för flera veckor sen, men inte blivit av. :angel:
 
Jag fyller år idag och sitter med ett glas välförtjänt Chateau du Cauze framför brasan. Jag har haft jordens spänningshuvudvärk hela dagen som nu äntligen har börjat gå över. Har lagat en hjortfärslasagne som står i ugnen och till råga på allt så hann jag med att pickla lingon.
Grattis på födelsedagen!!
 
Är måttligt glad och känner mig korkad. Skulle flytta på en kemikalieburk som såg ren ut men nix, den var kladdig med något som kändes frätande. Har spolat länge nu men svider fortfarande lite i en fingertopp.

Jag vet ju att de är slarviga med kemikalier här, varför (!) tog jag inte bara på mig handskar. :banghead:
 
Sådärja. Nu har jag bokat tid för byte till vinterdäck.
Fanns gott om tider när jag var in häromdagen, så avvaktade lite.
Men nu såg det sämre ut, så passade på att boka in den sista tiden som fanns kommande vecka.

Nu hoppas jag snön håller sig borta i minst en vecka iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 814
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp