Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fyller år idag och sitter med ett glas välförtjänt Chateau du Cauze framför brasan. Jag har haft jordens spänningshuvudvärk hela dagen som nu äntligen har börjat gå över. Har lagat en hjortfärslasagne som står i ugnen och till råga på allt så hann jag med att pickla lingon.
Picklade lingon låter jättespännande :) ! Hur smakar de, och kan man använda frysta lingon?
 
Har kraschat i soffan..
Svårt att slappna av ändå ikväll.

Förutom jobbkaoset med orimliga krav under vad som skulle vara upplärningsperiod så är det annat meck med.
Bland annat haft skadereglering och kontroll av en vattenskada med rör som brast i krypgrunden. Men tack och lov behöver vi inte bryta upp golv och annat utan "bara" byta lite plankor och isolering. Och ett par saker till.
Läckan lagade min händiga man kvickt med en förbikoppling så snart försäkringsbolaget godkänt. 😊
 
Har kraschat i soffan..
Svårt att slappna av ändå ikväll.

Förutom jobbkaoset med orimliga krav under vad som skulle vara upplärningsperiod så är det annat meck med.
Bland annat haft skadereglering och kontroll av en vattenskada med rör som brast i krypgrunden. Men tack och lov behöver vi inte bryta upp golv och annat utan "bara" byta lite plankor och isolering. Och ett par saker till.
Läckan lagade min händiga man kvickt med en förbikoppling så snart försäkringsbolaget godkänt. 😊
Alltså jag vet inte hur många gånger jag läste vattenflaska istället för vattenskada.
"Vattenflaska... med rör som brister? I krypgrund? :confused: " :D
 
Jag har kommit på varför det är svårare än vanligt att mecka med datorn, köra in RAM (varför är det så jäkla petigt?) få nya fläkten på plats och byta ut hdd. Jag ser inte särskilt mycket :meh:

Alla skruvar etc försvinner fast jag vet vad jag lagt dem, men pga problem med ögonen så 'ser' jag dem inte tills jag ser dem när jag tittar efter något helt annat - mina kära pupiller far omkring och jag kan inte fokusera. Trots allt är det på plats förutom fläkten till cpu kylaren.
 
Grattis på födelsedagen @Philosophia :banana:

313de40d9c22c0a0371de078ff24aeb7--men-birthday-cakes-birthday-ideas.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 815
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp