Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, vi är glada att det inte är grisar eller höns han har. Det är snäppet värre. 😅
I vanliga fall sprider han flytande ko-äckel. Det brukar lägga sig rätt fort med lite regn. Det får man ju ta. Tar några dagar och sen är det helt ok.
Men nu är det som sagt mest fast massa. Och det kommer ju inte regna bort any time soon. Det ligger liksom rätt tjockt lager över hela åkern. Att det är trist att vi inte kan gå på åkern för att kunna ta oss ut i skogen är ju liksom ngt vi får ta. Det är ju inte vår åker.
Vår väg har de lovat inte köra på utan använda andra infarten till åkern en bra bit bort. Men de har kört sönder hela grusvägen som nu bara är två lerdiken klädda i koskit/bränd halm etc.
Så vi kan inte gå där med valparna. Dels får de ju den lilla inte fäste i leran iom korta ben. Dels vill de äta kladdet och dels blir de skitäckliga och måste bada efter varje runda. Som är någon gång i h ofta med den lilla.
De har också kört sönder vår parkering. Den är numer i flytande form.
Vi har två platser till våra bilar som är safe. Men vi ska ha gäster i helgen.
Och vi får ibland leveranser här. Då har de använt den parkeringen för att kunna vända. Det går inte nu om de ens kan ta sig fram till huset..

Hoppas bonden sladdar av skiten ngt och lägger på mer grus. För nu finns bara en tunn liten mittstrimma i lervällingen.
Ja fy, håller med, den lukten är inte mysig! Men åh lät mindre roligt! :(.
 
Plask plask, självklart började det hällregna precis när jag satt upp och höll på likadant i de 45 min vi red så nu är både jag och pållan duktigt dyngsura 😂. Tror SMHI skulle behållt sin förra prognos för den stämmer väldigt mycket bättre än denna; de tog väl i så de sket på sej 😝.
 
Plockar ner katten. Hon må vara dåligt på att hoppa, men klättra kan hon. Bokhyllorna är 226 cm höga. Hon klättrar upp lika snabbt som jag plockar ner henne. Om hon får sitta där så börjar hon böka och har ner kattmat, böcker och annat. :meh:

Visa bifogad fil 78377
Min Selma kollar in min packning av malar igår
 

Bifogade filer

  • 20211020_155446.jpg
    20211020_155446.jpg
    209,4 KB · Visningar: 24
Bonden har lagt ut koskit/underlag de haft i kostallarna på hela jävla åkern runt vårt hus. Det stinker ngt så in i :devil:
Bara man är ute med valparna i trädgården så luktar de koskit. Och man själv också om man har fel kläder.
De har spillt äckelklumpar över hela grusvägen som är enda vägen vi kan gå med valparna. Jättekuuul! Tycker iaf minsta valpen som försökt skena ner dit för äckel-buffé.

Hoppas det regnar MYCKET nu per omgående.

Hatar att inte kunna vädra heller. Stanken är brutal! 🤢
Bara koskit? Vi hade KOR i vår trädgård idag.... :D Fick meddelande från maken vid lunchtid med bilder på kor som vandrade runt och betade i vår trädgård. En teori är att åskvädret (ja, det åskade tydligen här idag O_o ) kanske skrämde dem/förstörde staketet och att de var därför de var på rymmen. Hoppas bara att de tog sig hem oskadda.... :up:
 
Jo det är sant, men jag väntar på specifika besked. Cancer eller inte...
Jag HAR en bokad tid med läkaren nästa vecka men är för nyfiken så försöker se om något kommer in innan dess som kan ge lite förhandsbesked.

Samma här!
Tror inte de skriver det i din journal innan de pratat med dig. Låter märkligt. Är du inlagd kanske du kan be att få prata med läkaren face 2 face? :)
 
Bara koskit? Vi hade KOR i vår trädgård idag.... :D Fick meddelande från maken vid lunchtid med bilder på kor som vandrade runt och betade i vår trädgård. En teori är att åskvädret (ja, det åskade tydligen här idag O_o ) kanske skrämde dem/förstörde staketet och att de var därför de var på rymmen. Hoppas bara att de tog sig hem oskadda.... :up:
För något år sedan hade bonden DN eller likn som intervjuade honom. Just då rymde kossorna som brukar gå på andra sidan av vårt hus. De brukar väl inte rymma liksom. Men just då passade de på. Så han hade tidningsfolket på släp medans de jagade kossor.
Vi kollade, då fortfarande oinformerade, ut och undrade varför det var lösa kor och en massa folk som fotade etc. :laugh:
Men det löste sig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 815
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp